I ketv. Sveikatos stiprinimas mokyklose COVID-19 pandemijos metu. Nuotolinio mokymo iššūkiai
Pagal Centre parengtą „Fizinio aktyvumo programą“ du kartus per savaitę organizuojamos fizinės veiklos Centre atitinkamoms amžiaus grupėms, rytai vedamos mankštos, daromos aktyvios pertraukėlės veiklų metu. Didelis dėmesys skirtas veikloms lauke – kiekvieną dieną, atsižvelgiant į oro temperatūrą, džiaugėsi žiemos malonumais: važinėjo rogutėmis, vaikščiojo, statė sniego pilis, kepėme sniego pyragus, kasė takelius-labirintus. Lygiagrečiai siūlomos tėvams atlikti namuose – skiriamos tam tikros užduotys ar klausimai, kurių atsakymus vaikai galėtų rasti lauke, pvz., Koks pas tave kieme sniego senis? Ar ant Jūsų namo yra varveklių? Kiek? Kai pagaminsi lesyklėlę, pakabink lauke. Nukreipiamosios užduotys natūraliai iššaukia judėjimo, buvimo gamtoje atsaką. Siunčiami įvairius mankštelių ir judriųjų žaidimų įrašai, kviečiama atlikti įvairias judrias užduotis lauke.
Pateiktos visuomenės sveikatos specialistės diskusijos, mokymai, pamokėlės apie žiemos traumas, saugius namus, kaip neužmiršti prižiūrėti savo dantukus grupėse su esančiais vaikais, tiek nuotoliniu būdu.
2 ketv. Vakcinacija – geriausias būdas įveikti epidemijas ir pandemijas
Balandžio 7 -oji Pasaulinė sveikatos diena
Balandžio mėnesį Šiaulių Petro Avižonio ugdymo centro ugdytiniai aktyviai, kūrybingai ir išradingai paminėjo Pasaulinę sveikatos dieną. Vaikams buvo papasakota kokiomis ligomis nesusirgti, saugoti ir stiprinti sveikatą, ugdyti sveikos gyvensenos įgūdžius. Supažindinti kokiomis ligomis serga pasaulio žmonės ir kam reikalingi skiepai. Pažiūrėję filmuką „Begemotas kuris bijojo skiepų“, jie sužinojo kad skiepytis galima nuo gripo, erkinio encafalito, covid-19 ir kitų ligų. Vaikams pamatuotas kraujo spaudimas matavimo aparatu, mokėsi suteikti pirmąją pagalbą susižeidus, patys turėjo galimybę pabūti gydytojais.
Visuomenės sveikatos specialistė Jordana Kurtinaitienė
3 ketv. Sveikatinimas ne tik mokyklai, bet ir šeimai
Sportuoti – sveika. Tai žino kiekvienas darželinukas. O sportuoti su šeima ir su draugais – ypač smagu. Šiaulių Petro Avižonio ugdymo centro bendruomenė (ugdytiniai, mokytojai, padėjėjai, tėveliai) nuolatos kviečiama aktyviai leisti laiką, sveikatinimui išnaudoti ne tik įstaigoje turimas erdves, bet ir už įstaigos ribų.
Centro vaikai daug juda: lauke darydami mankštas, žaisdami judrius žaidimus, važinėdami dviratukais, paspirtukais, dalyvaudami užsiėmimuose baseine, atlikdami muzikines mankštas, laiką leisdami įrengtame sporto koridoriuje. Taip pat keliauja į žygius, skaičiuoja žingsnius, eina į parką pasivaikščioti, pabėgioti. Žiemą aktyviai dalyvauja „Žiemos olimpiados“ veiklose, vasarą – grūdinasi „Basų kojų take“. Mokslo metų baigimui buvo organizuota iškylautojų diena su įrengtu palapinių miesteliu: vaikai visą dieną praleido lauke žaisdami, sportuodami, lenktyniaudami, pramogaudami. Siekiant palengvinti ugdytinių adaptaciją judri veikla taip pat tampa geriausia priemone nukreipiant dėmesį ir suteikiant džiugių emocijų. O aktyvią fizinę veiklą keičia grupėse įrengti poilsio kampeliai, kur vaikai gali pabūti vieni, nusiraminti.
Pedagogės kartu su sveikatos priežiūros specialiste aptaria sporto, sveiko maisto, dantukų priežiūros naudą. Puoselėja vaiko asmens higienos, saugaus elgesio įstaigos aplinkoje įgūdžius (vaiko aplinkoje egzistuojantys pavojai sveikatai, elgesys su dviračiais, paspirtukais ir pan.).
Tėvai noriai įsijungia į renginių, akcijų organizavimą sveikatinimo tema (kartu dalyvauja, o priešmokyklinukams net pravedė mankštą), parūpina reikalingas priemones. Vienos grupės tėveliai net kiekvienam vaikui parūpino paspirtukus, kad kuo daugiau aktyviau vaikai judėtų lauke. Smagu, kad tęstinumas vyksta ir namuose su savo šeima: vaikai važinėja dviratukais, sportuoja, vaikščioja gamtoje, būna prie vandens, sporto aikštelėse, keliauja, plaukia baidarėmis, gamina sveikuoliškus užkandžius… O mes apie tai sužinome iš vaikų pasidalijamų įspūdžių ir tėvelių atsiunčiamų užfiksuotų akimirkų.
Ir toliau kviečiame visus būti sveikais, kuo daugiau laiko leisti lauke, judėti, džiaugtis buvimu kartu 🙂 Veiklos įgyvendinamos pagal sveikatą stiprinančios mokyklos programą „Judėk, draugauk ir sveikas auk“.
Aurelija Leišienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui
4 ketv. Bendri sveikatinimo projektai partneriams atveria duris į naujų galimybių pasaulį
Partnerystė sveikatinimo klausimais plėtojama tarp įstaigos mokytojų, tarp skirtingų įstaigų bendruomenių miesto, šalies ar tarptautiniu mastu. Sėkmingos partnerystės pavyzdžiu galime pateikti bendradarbiavimą tarp keleto miesto darželių (mūsų atveju penki arčiausiai esantys darželiai veikia pagal penkiašalę sutartį), kurie pasirengę veiklų planą metams, sėkmingai įgyvendina sporto ir kitas sveikatinimo veiklas. Mūsų inicijuotas orientacinis žygis pas socialinius partnerius, susirandant partnerių įstaigas žemėlapiuose, pasižymint tarpines stoteles, lavino vaikų fizinę ištvermę ir dėmesingumą, padėjo suprasti kaip skaitomas žemėlapis, ugdė bendrystės jausmą. Vienų socialinių partnerių siūlyta veikla – sveikatinimo pažinimo projekte „Vitaminai basakojai metų karuselėje“ paskatino, plėtoti vaiko supratimą apie aplinkinį pasaulį, sudarant galimybes patirti pažinimo džiaugsmą, stiprinti vaikų sveikatą, imuninę sistemą, fizinį aktyvumą, grūdinimą, pasidalinti kūrybinėmis idėjomis, gerąją patirtimi, kaip galima turiningai ir įdomiai leisti laiką įvairiais metų laikais, suteikiant vaikams džiugių emocijų.
Įgyvendintas tarptautinis eTwinning projektas „Superherojų galia“, kai vaikai vieni kitiems pristatinėjo savo mėgiamus herojus, stiprino vaikų pasitikėjimą savimi, empatijos jausmą ir buvo viena iš įdomiausių emocinės sveikatos puoselėjimo priemonių. Empatijos puoselėjimui pasitarnauja ir sensoriniai skaitymai, kuriuos veda Šiaulių apskrities Povilo Višinskio bibliotekos darbuotojai.
Bendradarbiaujant su sveikatos priežiūros specialiste didelis dėmesys bendrai sveikatai, grūdinimui, kūno ir burnos higienai. Įgyvendinamos veiklos bendruomenei, tokios kaip diena be automobilio, saugaus elgesio kelyje ir buityje pamokėlės. Tėvų įsitraukimas ir pagalba padedant įsigyti priemones, pravedant mankštas ar kitais būdais prisijungiant į sveikatinimo renginius parodo, kiek svarbi partnerystė ir su jais.
Taigi, bendradarbiavimas gali turėti skirtingas formas, siekti skirtingų pagrindinių tikslų, bet svarbiausia, kad padeda stiprinti tiek emocinę, tiek fizinę vaikų ir kitų bendruomenės narių sveikatą bei duoda impulsą tolimesniems bendriems siekiams.
Aurelija Leišienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui
Atnaujinta: 2022-04-13