Cloud
Erasmus-plus-baneris1
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

2025 m. veiklos

„Žirniukų“ grupės vaikai leidosi į smagų gamtos tyrinėjimų nuotykį, kurio metu mokėsi suprasti miško gyvenimo ritmą. Mažieji apžiūrėjo įvairią gamtinę medžiagą ir aktyviai diskutavo: kas miške gyvena, kas slepiasi, o kas jau ruošiasi žiemos miegui.

Mokslas ir technologijos: tyrimas mikroskopu Vaikai dirbo komandose kaip tikri mokslininkai. Atsakymų į kilusius klausimus jie ieškojo pasitelkdami išmaniąsias technologijas:

  • Tyrinėjo objektus mikroskopu: stebėjo plika akimi nematomus raštus;

  • Fotografavo radinius: fiksavo svarbias detales;

  • Kėlė hipotezes: drąsiai spėliojo ir aptarė pastebėtus požymius.

Ištyrinėję miško paklotės sluoksnius, ugdytiniai sudėliojo savo „Miško terariumą“. Naudodami žemę, lapus ir šakeles, jie sukūrė mažą ekosistemą, kuri padėjo suprasti, kodėl po miško paklote vabalams ir kitiems gyviams žiemą yra šilta, saugu ir gera.

Dėkojame mokytojai Ilonai už šią patirtį.

Mūsų centro „Žirniukų“ grupės vaikai svečiavosi Šiaulių lopšelyje-darželyje „Pasaka“, kur dalyvavo inovatyviose STEAM veiklose. Ši išvyka mažiesiems tapo tikru atradimų nuotykiu, sujungusiu priešistorės paslaptis ir ateities technologijas.

Nuo spalvų iki programavimo: kaip atgijo dinozaurai? Edukacijos metu vaikai ne tik piešė ir spalvino dinozaurus, bet ir pasitelkę skaitmeninius įrankius stebėjo, kaip jų kūriniai atgyja ekrane. Pasižiūrėkime:

https://www.facebook.com/reel/1177523291142161

„Smalsučių“ grupės ugdytiniai lankėsi Šiaulių lopšelyje-darželyje „Pasaka“, kur pasinėrė į įtraukiantį STEAM veiklų pasaulį. Mažieji tyrinėtojai ne tik gilino žinias apie dinozaurų rūšis, bet ir mokėsi sujungti kūrybą su inovacijomis.

Inovatyvūs atradimai: pažintis su „Cubroid“ Didžiausią įspūdį vaikams paliko išmanusis konstruktorius „Cubroid“. Skirtingai nei įprastos kaladėlės, šis įrenginis leido vaikams:

  • Konstruoti judančius dinozaurų modelius;

  • Žengti pirmuosius žingsnius programavimo pasaulyje;

  • Valdyti savo sukurtus herojus ir stebėti jų veiksmus.

Pasitelkę skaitmenines technologijas, vaikai savo nupieštus ir sukonstruotus dinozaurus pavertė „gyvais“. Tai buvo diena, pilna smalsumo ir džiaugsmo, leidusi kiekvienam pasijusti tikru išradėju.

Smalsučių“ grupės ugdytiniai leidosi į įdomią kelionę STEAM kambaryje, kurioje pagrindinis dėmesys buvo skirtas fizikos stebuklui – magnetizmui (Mokslas). Lopšelyje-darželyje „Ežerėlis“ vaikai turėjo galimybę tapti jaunaisiais tyrėjais!

Mažieji atliko įvairius praktinius bandymus, kurių metu tyrinėjo magneto galias:

  • Trauka ir Stūma: Vaikai stebėjo ir bandė, kaip magnetai veikia vienas kitą – traukia (susidūrus priešingiems poliams) arba stumia (susidūrus vienodiems poliams). Tai padėjo vizualiai ir praktiškai suprasti nematomą jėgą ir magnetinio lauko sąvoką.

  • Medžiagų Atranka (Inžinerija/Mokslas): Naudodami magnetus, vaikai rūšiavo įvairius daiktus, atskirdami. Šis atradimas skatino hipotezių kėlimą ir rezultatų analizę.

Tokios interaktyvios patirtys ne tik suteikė konkrečių žinių apie fiziką ir ugdė loginį mąstymą, bet ir žadino smalsumą bei skatino kūrybiškumą (Menai). Grįžę iš STEAM kambario, vaikai dalijosi atradimais, parodant, kaip žaidimas gali tapti efektyviausia mokslo pamoka!

Nuoširdžiai dėkojame lopšeliui-darželiui „Ežerėlis“ už svetingumą ir galimybę vaikams paliesti tikrąjį mokslo pasaulį!

STEAM nuotykis: Inžinerija, Vandens fizika ir Kūrybiška automobilių plovykla!

Vaikai virto tikraisiais STEAM inžinieriais ir kūrėjais! Išnaudodami LEGO kaladėles ir pačių paruoštas medžiagas, vaikai ne tik konstravo įmantrius kelius, miestus, bet ir suprojektavo veikiančią automobilių plovyklą (Inžinerija/Technologijos). Šis projektas neapsiėjo be matematikos (kelių išdėstymas, atstumai) ir mokslo (vandens savybės).

Vaikai patyrė praktinį mokymąsi – išbandė plovyklą realiai, naudodami putas ir vandenį. Vandens purslai, putos ir „plovimo“ procesas suteikė ne tik daug džiaugsmo, bet ir leido tyrinėti vandens fiziką (Mokslas), stebėti priežasties ir pasekmės ryšį.

Kūrybiškos idėjos ir žaidimas ne tik lavino vaizduotę (Menai), bet ir skatino bendradarbiavimą, taisyklių kūrimą ir problemų sprendimą. Tai įrodymas, kad smagiausi atradimai gimsta žaidžiant! Juk smagiausia, kai per praktinę veiklą galima išmokti tiek daug apie aplinkinį pasaulį!

PUG vaikai leidosi į smagią kelionę į STEAM darželį „Ežerėlis“ – ir patys pėsčiomis įveikė beveik 5 kilometrus!
Kelionės metu netrūko juoko, smalsių žvilgsnių ir džiaugsmo – juk keliauti kartu visada smagiau! ☀️
Atvykę į „Ežerėlį“ tyrinėjome spalvų pasaulį – sužinojome, kokius jausmus gali atspindėti spalvos, atskyrėme pirmines ir antrines spalvas .
Atlikome įdomius eksperimentus tamsoje ir šviesoje, naudojomės įvairiomis technologijomis, o kūrybinės veiklos metu patys pasigaminome savo spalvotas kojines!
Tai buvo diena, kupina atradimų, kūrybos, geros nuotaikos ir mažųjų mokslininkų džiaugsmo!
2025 m. spalis
STEAM veikla “Spalvų ir šviesų pasaulis“ (2025 m. spalis) lopšelyje-darželyje “Ežerėlis”💡
Šį kartą STEAM veikloje dalyvavo grupių “Pelėdžiukai” ir “Smalsučiai” vaikai.
Užsiėmimo tikslas buvo supažindinti vaikus su spalvų maišymo principais ir leisti išreikšti kūrybines idejas per meną, naudojant šviesos elementus.
Priemonės tikslui pasiekti – akvarėlė, teptukai, vanduo, šviesos stalas, drobės, modelinas, maistiniai dažai, spalvoti žetonai, krepinis popierius.
Vaikai eksperimentavo maišydami skirtingas spalvas, susipažino su pirminėmis ir antrinėmis spalvomis spalvų rate. Kūrė savo vaizduotės paveikslus, tyrinėjo naudodamiesi šviesos stalu.

,,Žirniukų” grupės ugdytiniai ir mokytoja Vilma Maslauskė vyko į Šiaulių lopšelio-darželio ,,Ežerėlio” STEAM centrą, kur dalyvavo veikloje ,,Magneto magija”.

Kas tas magnetas?

Ką jis daro?

Stumia arba traukia daiktus!

Kokius daiktus traukia?

Vaikai su didžiuliu smalsumu ir užsidegimu išbandė įvairiausias veiklas bei įsivertino savo žinias!

„Naminukų“ grupėje vyko STEAM veikla „Dangoraižiai – aukštai, aukščiau, aukščiausiai!“ Kalbėjomės apie dangoraižius – pastatus, kurie siekia net dangų! 

Vėliau vaikai iš kartono, popieriaus ritinėlių, kortų, kaladėlių statė dangoraižius! 

Baigę statybas, statinius matavome – su liniuote, metru ar net lygindami su vaikų ūgiu. Kieno dangoraižis aukštesnis? Kuris labiausiai panašus į tikrą? Kieno tvirtesnis? Iš ko buvo lengviausia statyti? 

Buvo daug iššūkių, džiaugsmo ir… aukštų dangoraižių!

STEAM veikla „Tvirti pamatai – tvirtas namas“

Priešmokyklinės grupės vaikai dalyvavo STEAM veikloje, kurios metu tyrinėjo, kodėl namui pamatai yra tokie svarbūs ir kaip jie lemia statinio stabilumą? Vaikai diskutavo, kas atsitiktų, jei namas neturėtų tvirtų pamatų… patys statė pastato pamatus. Spėliojo – kiek knygų jų pamatai atlaikys? Testavo pamatų stiprumą ir aptarė rezultatus. 

Atnaujinta: 2025-12-18
Pauc.lt
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.