- ADMINISTRACINĖ INFORMACIJA
- Istorija, vizija, misija, veiklos sritys
- Veiklą reglamentuojantys dokumentai >
- Veiklos kokybės įsivertinimas
- Finansinės ataskaitos >
- Biudžeto ataskaitos >
- Komisijos ir darbo grupės >
- Viešieji pirkimai >
- Darbo užmokestis
- Veiklos ataskaitos
- Paskatinimai ir apdovanojimai
- Ūkio subjektų priežiūra
- Tarnybiniai lengvieji automobiliai
- Lėšos veiklai viešinti
- STRUKTŪRA IR KONTAKTAI
- TEISINĖ INFORMACIJA
- UGDYMAS
- Grupės
- Vykdomos švietimo programos
- Pažanga ir pasiekimai
- Teikiama pagalba
- Ugdymosi aplinkos
- Pažintinės veiklos
- Aplinkosauginė edukacija
- Donorystės dienos paminėjimas
- Edukacija „Pažinkime šunį“
- Išvyka į „Šiaulių letenėlę“
- Kalėdinis varpelis
- Kūčiukų kepimo edukacija
- Mažas kaip vabalėlis
- Paslaptingas elektros pasaulis
- Saldžioji edukacija
- Smalsučių dovana
- Šalia arklio
- Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešoji biblioteka
- Šiaulių istorijos muziejus
- Edukacinės patirties bankas
- Socialinė partnerystė
- Diplomai, padėkos dalyviams
- PRANEŠĖJŲ APSAUGA
- KORUPCIJOS PREVENCIJA
- INFORMACIJA
- ASMENS DUOMENŲ APSAUGA
- NUORODOS
- KONSULTAVIMASIS SU VISUOMENE
- PRIVATUMO POLITIKA
- ATVIRI DUOMENYS
- SKU kalendorius








Tiflopedagogas
Tiflopedagogės veikla
Tiflopedagogo kabinete Centre lavinama smulkioji motorika, taktiliniai pojūčiai, orientacija erdvėje. Tiflopedagogas supažindina su Brailio rašto pradmenimis, moko tinkamai naudotis specialiomis mokymo priemonėmis, skirtomis regos sutrikimų turinčių vaikų ugdymui. Dirbama ir kitose įstaigos erdvėse, atsižvelgiant į kiekvieno ugdytinio regėjimo funkcijų būklę, individualius gebėjimus, ugdymosi galimybes.
Teikiama specialioji pagalba silpnaregiams vaikams, kuriems Pedagoginė Psichologinė Tarnyba nustatė tiflopedagoginę pagalbą. Organizuojamos indvidualios specialiosios pratybas 1–2 kartus per savaitę pagal indvidualiai sudarytą programą. Konsultuojami tėvai ir pedagogai, ugdantys silpnaregius mokinius kitose mokslo įstaigose.
Pagrindiniai tikslai teikiant tiflopedagoginę pagalbą:
- lavinti sensomotoriką (tikslinti daiktų vaizdinius, nusakant formą, spalvą, dydį, faktūrą, padėti kaupti uoslės, skonio, lytėjimo, akustinius įgūdžius),
- lavinti regimąjį suvokimą (vaizdinės informacijos supratimą, dėsningumų pastebėjimą, visumos ir dalies santykio suvokimą ir siejimą su mokomąja medžiaga, reviualizacijos ugdymą, regimųjų stimulų nuoseklumo įsiminimą ir atkūrimą, vertinimą ir analizavimą plokštumos geometrinių figūrų),
- tikslinti orientaciją ir mobilumą (erdvės suvokimą ir erdvinių sąvokų raišką žodžiu, laiko suvokimą, kelio, greičio, laiko priklausomybės suvokimą, priminti taisyklingą laikyseną ir ją koreguoti),
- formuoti savitarnos įgūdžius (skatinti savarankiškumą, mokėti pastebėti netvarkingumą savo išorėje, lavinti savireguliacijos procesus, ugdyti higieninius įgūdžius),
- tobulinti socialinius įgūdžius (saugotis pavojų, tausoti savo ir kitų sveikatą, aptarti kaip keičiasi mūsų kūnas, išvaizda, norai, įpročiai, lavinti suvokimo, skaičiavimo, skaitymo gebėjimus).
Mokomosios medžiagos supratimui ir įsisavinimui reikia neretai daugiau laiko. Reikalinga ištęsti įgūdžių ir mokėjimų formavimą, tobulinti etapinį įgūdį ir mokėjimą. Individualus darbas, galimybė formuojamus mokėjimus pajusti vaizdu, žodžiu, lytėjimu, pavyzdžiu padeda geriau įsisavinti žinias ir padidinti pasitikėjimą savimi. Svarbu padėti nugalėti įvairius sunkumus, palaikyti teigiamą mokymosi motyvaciją, skatinti vertybinių nuostatų formavimą, būtiną asmens socializacijai.
Kilus klausimams galite kreiptis:
Tiflopedagogė Eugenija Petravičienė
El .p. eugenija.petraviciene@pauc.lt
Atnaujinta: 2022-11-15