Cloud
Erasmus-plus-baneris1
etwinning1
Emokykla-baneris1
lt-721
nepaprastoji1
Tevu-linija-baneris1
sku-baneris
higienos-bukle
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

2021 m. STEAM veiklos

2021 m. įgyvendintos 82 STEAM veiklos, kurias organizavo auklėtojos Jurgita Kvietkauskienė, Asta Žvigaitienė, Ilona Norienė, Giedrė Pipinytė-Grunskienė, Vilma Maslauskė, Palmira Vasiliauskienė. Didelis dėmesys skirtas matematinių gebėjimų, problemų sprendimo gebėjimų, kūrybiškumo plėtojimui, informacinio mąstymo lavinimui apjungiant visas STEAM sritis.

Šias veiklas taip įdomu įgyvendinti, kad kartais nebespėjame užfiksuoti 🙂 Kai kurių aprašymai pateikiami žemiau bei nuorodoje https://youtu.be/sMrGcEiwN28

Dažančios daržovės

Daug daržovių savaitės veiklai atsinešė vaikai. Buvo nepažįstamų, įvairių formų, didelių ir mažų. Vaikai kiekvienas išvardijo ką atsinešė. O auklėtoja atsinešė dažančių daržovių. Pabandėme jomis štampuoti ant lapo ir nudažyti audinį. Kai kas labai pradžiugino vaikus, o kai kas ir nepavyko.

Veiklą organizavo „Saulės zuikučių“ grupės auklėtoja Gražina Kriaučiūnienė

Atnaujinta: 2022-01-04

Amžius 1,7–2,7 metai

Vaikai kūrė sensorinį naminių gyvulių kiemelį iš gamtinės medžiagos, akmenukų, smėlio, tvėrė tvorą iš skalbinių segtukų. Tyrinėjo smėlio, akmenukų fizines savybes, lygino, skaičiavo, susipažino su naminiais gyvuliais ir jų gyvenimo sąlygomis. Tyrinėjo vandens savybes, eksperimentavo kas skęsta, kas plaukia su smėliu ir plastikiniais gyvuliukais, žaidė, maudė, šluostė ir džiovino gyvuliukus.

Vaikai patyrė džiugių emocijų, lavino smulkiąją motoriką, mokėsi žaisti šalia draugo, lavėjo kalba, žodynas pasipildė naujais žodžiais. Lavėjo erdvinis mąstymas, gebėjimas mokytis, tyrinėjimo, aplinkos pažinimo pasiekimų sritys.

Veiklą vedė ir medžiagą  parengė auklėtoja Ilona Norienė

Atnaujinta: 2022-01-04

Vaikai tyrinėjo moliūgo formą, lygino didelį-mažą, apvalų ir kampuotą, kas plaukia-skęsta, sunkus-lengvas, maišė raudoną ir geltoną spalvas ir stebėjo, kokia spalva gaunasi, susipažino su išmaniosiomis technologijomis, piešė ant interaktyvios lentos, mokėsi ją valdyti.

Veiklą organizavo auklėtoja Ilona Norienė „Žirniukų“ grupėje

Atnaujinta: 2022-01-04

„Smalsučių“ grupės vaikai (5–6 m.) gilinosi ir patyrė, ką reiškia būti inžinieriumi. Įsijautę į inžinieriaus profesijos vaidmenį, kūrė bei konstravo tūrines konstrukcijas. Sužinoję, kad inžinierius pirmiausia sugalvoja, paskui nubraižo ar nupiešia, sukonstruoja, o po to išbando, vaikai taip nuosekliai ir stengėsi dirbti. Taip buvo formuojamas gebėjimas planuoti. Kūrybai – duota visiška laisvė, be jokių nurodymų, ką konkrečiai konstruoti, suteikiant galimybę naudoti tam tikras priemones – kartoną, lipnią juostą, žirkles, klijus. Pirmiausia buvo patikrintos kartono savybės, lyginant su paprastu spausdinimo popieriumi: tvirtumas, storis, lankstymo galimybės. Vaikai tikrino, kokį svorį kartonas gali išlaikyti, kaip jis išsivynioja susuktas į ritinėlį ir kaip negreitai jis prisiklijuoja, naudojant klijus. Čia jaunieji kūrėjai patyrė, kad naudoti lipnią juostą yra paprasčiau ir greičiau. Po to vaikai braižė brėžinius, ką ketina konstruoti. Prasidėjus konstravimo darbams, kūryba ir improvizacija užvaldė. Kas sukūrė namą, kas karūną, apyrankę, o kas – visą vaikų žaidimų aikštelę su sūpynėmis ir baseinu.

Veikla apima pasiekimų sritis : mokėjimas mokytis, tyrinėjimas, kūrybiškumas.

Veiklą ruošė ikimokyklinio ugdymo pedagogė Giedrė Pipinytė-Grunskienė.

Atnaujinta: 2021-01-19

Tęsiant pažintį su inžinieriaus profesija, „Smalsučių“ grupės ugdytiniai gavo užduotį – pastatyti namą, kuris būtų tinkamas savo žaisliuko apgyvendinimui. Tam buvo pasiūlytos įvairios medžio atraižos ir PVA klijai. Pirmiausia, kaip tikri inžinieriai, vaikai turėjo nusipiešti tokį statinį, kokį ketina statyti. Sukonstruotą ir jau išdžiūvusį pastatą vaikai turėjo nudažyti guašu. Šiame etape vaikai pasirodė kaip tikri statybos inžinieriai – dirbo su užsidegimu ir kūrybiškai, nekantriai laukdami tos dienos, kai galės namą parsinešti namo.

Veikla apima pasiekimų sritis: mokėjimas mokytis, kūrybiškumas, meninė raiška.

Veiklą ruošė ikimokyklinio ugdymo pedagogė Giedrė Pipinytė-Grunskienė ir auklėtojos padėjėja Vida Jokubauskienė.

Atnaujinta: 2021-01-19

Gilinantis į inžinieriaus profesijos pažinimą, „Smalsučių“ grupės penkiamečiai turėjo galimybę konstruoti iš pačių pasigamintų popierinių tūtelių, sutvirtindami jas varžtais. Konstravimo darbai buvo susiję su raidžių pažinimu, formuojant kitokį matymą ir mąstymą. Vaikai yra įpratę matyti „O“ raidę apskritimo pavidalu, todėl sukonstruoti ją iš tiesių formų buvo iššūkis. Pažinti laužytų formų „B“ raidę taip pat reikėjo kitokio mąstymo. Prieš tvirtinimų pradžią vaikai patikrino raidės konstrukciją, nusibrėždami specialioje kortelėje ir suskaičiuodami, kiek tūtelių bei kiek sujungimo varžtų reikės. Kai kurie vaikai, tokiu pat principu tą atliko ant medinių kaladėlių su vinutėmis, sukurdami raides iš gumyčių. Vaikams patiko patiriama sėkmė, kuria džiaugėsi sukonstravę savo vardo ar kitą raidę. Pasidavę kūrybai ir improvizacijai kai kurie vaikai sukūrė malūną, medį, eglę, geometrines figūras.

Veikla apima pasiekimų sritis: rašytinė kalba, problemų sprendimas, mokėjimas mokytis.

Veiklą ruošė ikimokyklinio ugdymo pedagogė Giedrė Pipinytė-Grunskienė.

Atnaujinta: 2021-01-12

„Žirniukų“ grupės vaikų 1,7–2,5 amžiaus grupės veikla

STEAM veikla „Kur pradingo moliūgėlis?“

Iš sodos, muilo ir dažų vaikai, kartu su auklėtoja, suminkė moliūgus, į vidų įdėjo sėklyčių. Po to atliko eksperimentą su actu, vaikai lašino actą ir stebėjo, kaip putoja ir tirpsta moliūgėliai. Vaikams veikla patiko, noriai joje dalyvavo, džiugiai stebėjo kokia cheminė reakcija vyksta.

Vaikai pagilino aplinkos pažinimo, tyrinėjimo, kūrybiškumo, mokėjimo mokytis pasiekimų sritis. Lavėjo kalba, išmoko naujų žodžių ir sąvokų.

Veiklą vedė ir medžiagą paruošė auklėtoja Ilona Norienė.

Atnaujinta: 2021-12-20

2021 m. sausio mėn. „Saulės zuikučių“ grupės 3-4 metų vaikai džiaugėsi žiema, sniego gausa ir šaltuku, kuris leido pasigaminti spalvotus ledo karolius.

Priemonės:

  • Maži indeliai ledukams šaldyti,
  • Vanduo, kibiras, laistytuvas,
  • Dažai (guašas, akvarelė), teptukai,
  • Siūlai, šaltis.

Vaikai pylė vandenį į indelius, įdėjo dažų ir išmaišė. Auklėtoja padėjo įleisti siūlą į vandenį. Viską išnešė šalti į lauką. Po kelių valandų laukimo rezultatas nudžiugino. Po kelių dienų, kai šaltis atslūgo, vaikai neberado karolių ant medžio, o tik spalvotas dėmes ant sniego.

Išsiaiškinome, kad:

Mokslas

  • Vanduo šaltyje stingsta ir įgauna įvairią formą. Ledas ištirpsta, kai nėra šalčio.

Technologija

  • Ledo karolius galima išmatuoti, vartojant sąvokas „ilgas“, „trumpas“, nuspalvinti vandenį norima spalva.

Inžinerija

  • Galima sujungti atskirus ledo gabalėlius įleidus siūlą į vandenį ir sušaldžius džiaugtis, papuošti medį ar kitą objektą  „ledo karoliais“.

Menas

  • Spalvino, maišė vandenį įvairių spalvų dažais.

Matematika

  • Skaičiavo ledo karolius, įtvirtindami kiekinį skaičiavimą.

Veiklos metu vaikai  ugdėsi: tyrinėjimo, eksperimentavimo, skaičiavimo ir matavimo, mokėjimo mokytis, kūrybiškumą.

Informaciją parengė ikimokyklinio ugdymo auklėtoja Vilma Maslauskė

Atnaujinta: 2021-02-12

3–4 m. „Saulės zuikučių“ grupės vaikai.

Priemonės: tualetinio popierinės tūtelės, virvės, padėklai, plastikiniai peiliukai, riešutų sviestas, saulėgrąžos, kruopos, riešutai.

Pasiskirstę vaikai poromis pasinėrė į lesyklėlių gaminimo procesą:

– skaičiavo turimas popieriaus tūteles, ant jų tepė su peiliukais riešutų sviestą,

– skaičiavo ir smulkino riešutus, kad paukšteliai galėtų praryti,

– išteptas tūteles voliojo į kruopų, riešutų, saulėgrąžų mišinį.

Su auklėtojos pagalba matavo virvių ilgį, vėrė ir rišo virves paruoštoms tūtelėms. Išėję į lauką kartu  pakabino ant medžių šakų ir suskaičiavo 5 pagamintas lesyklėles.

Rezultatai: Sužinojo, kad šaltą žiemą paukšteliams sunku rasti maisto, o padėti paukšteliams gali ir vaikai pagamindami savo rankomis lesyklėlių iš antrinių žaliavų (popieriaus tūtelių). Išsiaiškino, kad lesalas turi būti smulkus, kad paukščiai galėtų praryti. Vaikus nudžiugino tai, jog paukščių maistą gali valgyti žmonės ir dar jis skanus.

Vaikai veikloje ugdėsi: aplinkos pažinimo, tyrinėjimo, komandinio darbo, skaičiavimo ir matavimo ir mokėjimo mokytis gebėjimus.

Informaciją parengė: ikimokyklinio ugdymo auklėtoja Vilma Maslauskė.

Atnaujinta: 2021-03-02

STEAM veikla „Mano vardo pirmoji raidė“ ikimokyklinio amžiaus grupėje „Obuoliukai“ (4 m.)

Vaikams labai patinka užduotis sužinoti nuskaitant QR kodą, tad šį kartą po kodų paveikslėliais slėpėsi įvairios raidės. Užduotis buvo surasti savo vardo pirmąją raidę, bei ją atitinkančią kortelę. Atlikę šią užduotį, raides vaikai konstravo iš cilindrinių formų granulių detalių, pagamintų iš kukurūzų krakmolo. Užtenka menkiausio granulių kontakto su vandenyje sudrėkinta kempine, kad jos pradėtų lipti viena prie kitos. Pavyko gražios, didelės ir mažos raidės. Smagu, kad jau keletas vaikų savo vardą moka užrašyti.

Veiklos tikslas – kuo įdomiau ir kūrybingiau supažindinti vaikus su raidėmis, buvo pasiektas, nes vaikai dabar parodo ir pasako, ne tik savo, bet ir grupės draugų vardų pirmąsias raides.

Veiklos metu buvo lavinama smulkioji motorika, erdvinė vaizduotė, rašytinė kalba, inžineriniai gebėjimai, bei tikslingas išmaniųjų įrenginių panaudojimas.

Informaciją parengė auklėtoja Jurgita Kvietkauskienė

Atnaujinta: 2021-01-12

Išėję į lauką su vaikais pastebėjome, kad paukšteliai ankstesnius skanukus sulesė… Prieš pakabindami pirmuosius susitarėme, kad „baltojo bado“ laikotarpiu lesinsime nuolat, kad paukšteliams nepritrūktų lesalo. Kartu su vaikais gaminome skanukus. Buvo įdomu ką paukšteliai lesa. Pasirodo, sėklas, kurias vaikai mėgsta ir noriai ragavo, kruopas iš kurių verda košes, tik taukai vaikams nepažįstami, nors pauosčius teigė, kad kvepia skaniai. Viską maišėme, formavome, laukėme kol sušals ir nešėme į lauką.
Veiklą organizavo „Saulės zuikučių“ grupės auklėtoja Gražina Kriaučiūnienė

Atnaujinta: 2022-01-04

Žiemos išdaigos I d. ,,Sniego senis“

,,PELĖDŽIUKŲ“ gr. (4–5 m.) STEAM tiriamoji veikla.

Kadangi lauke sniegas nekibo, sugalvojome jį pastatyti grupėje! Prisipylę į maišelius sniego ir parsinešę į grupę, juo užrišome, paminkėme, suplokštenome ir uždėjome vienas ant kito. Tarėsi, kas gali būti taip pastatytas iš tokių sniego plytų, o ką galėtų nupiešti. O kas gali atsitikti su sniegu, nes grupėje šilta. Sugalvoję padaryti besmegenius nupiešėme akis, nosį, burną ir sagas, uždėjome kepurę ir įdavėme šluotą. Džiaugiamės Senio Besmegenio grožiu ir jį stebėjome visą dieną. Vakarop nukrito kepurė, paskui galva, iškrito šluota… Maišeliuose liko vanduo… Su vaikais aptarėme, kodėl taip atsitiko ir prisiminėme, ką galvojome, kad gali nutikti.

Šios tiriamosios veiklos metu vaikai suprato, kad sniegas šiltame kambaryje greitai tirpsta ir pavirsta į vandenį. Ugdėsi kūrybingumo įgūdžius, probleminį mąstymą.

Veiklos metu ugdėsi: sakytinė  kalba, santykiai su bendraamžiais, tyrinėjimas, kūrybiškumas.

Informaciją parengė ikimokyklinio ugdymo auklėtoja Palmira Vasiliauskienė

Atnaujinta: 2021-03-02

Žiemos išdaigos III d. ,,Spalvoti ledo kamuoliukai“

,,PELĖDŽIUKŲ“ gr. (4–5 m.) STEAM tiriamoji veikla.

Tirpdėme sniegą – gavosi vanduo, o dabar darėme atvirkščiai. Kad būtų gražiau vandenį nuspalvinome įvairiomis spalvomis ir supylėme į balionus. Gerai užrišome, kad vanduo neišbėgtų. Lyginome, su kokiais daiktais panašūs mūsų padaryti balionėliai (kamuoliais, saule ir pan.) Prisiminėme geometrinę formą rutulį ir išnešėme į lauką. Labai laukėme ir tikėjomės, kad greitai sušals į ledo kamuoliukus. Po dviejų dienų jau bėgome ir nuardėme vieną balioną, bet pasirodo, kad ledo lukštas buvo dar plonas, o viduje teliuškavo vanduo… Teko laukti visą savaitę kol sušalo mūsų ledo kamuoliukai. Tai spalvų gražumas ir kamuoliukų dailumas!!!

Vaikai sužinojo, kad norint, jog vanduo pavirstų į ledą reikia didelio šalčio lauke. Mokėsi suprasti temperatūrų skirtumus – kuo skiriasi nedidelis ir labai didelis šaltis, skirti geometrinę figūrą rutulį.Veiklos metu vaikai ugdėsi: santykiai su suaugusiaisiais ir bendraamžiais, aplinkos pažinimas, skaičiavimas ir matavimas, tyrinėjimas.

Informaciją parengė ikimokyklinio ugdymo auklėtoja Palmira Vasiliauskienė

Atnaujinta: 2021-03-02

Žiemos išdaigos II d. ,,Stebime, skaičiuojame, tyrinėjame sniegą“

,,PELĖDŽIUKŲ“ gr. (4–5 m.) STEAM tiriamoji veikla.

Norime sužinoti iš ko susideda sniegas. Sugalvojome jo prisisemti ir parsinešę į grupę ir stebėti. Į vonelę prisisėmėme 8 kibirėlius sniego ir parnešę pastatėme grupėje visiems matomoje vietoje. Vonelė buvo pilna sniego. Sekančią dieną pamatėme tyvuliuojantį vandenį ir jo buvo tik pusė vonelės. Pamatavome ir iš 8 sniego kibirėlių liko 3 su trupučiu kibirėlio vandens. Košėme per marlę vandenį ir su padidinamaisiais stiklais žiūrėjome ko buvo ištirpusio sniego vandenyje. O ten buvo: žemių, mažyčių akmenėlių, medžio sėklelių, ir sušalęs sliekiukas….

Vaikai suprato, kad sniegas nors ir baltas ir purus, bet jame daug nešvarumų ir geriau jo nelaižyti. Mokėsi suvokti priežasties ir pasekmės ryšius, skirtingų medžiagų tūrį toje pačioje talpoje.

Veiklos metu ugdėsi: santykiai su suaugusiaisiais ir bendraamžiais, aplinkos pažinimas, skaičiavimas ir matavimas, tyrinėjimas.

Informaciją parengė ikimokyklinio ugdymo auklėtoja Palmira Vasiliauskienė

Atnaujinta: 2021-03-02

„Žirniukų“ grupės vaikų STEAM veikla

Vaikų amžius 1,8–2,5

STEAM veikla „Tiltas gyvuliukams“

Iš įvairios statybinės, konstrukcinės medžiagos vaikai statė tiltus per upę gyvuliams. Konstravo valtis, kad gyvuliukai galėtų plaukti. Įgijo naujų konstravimo, aplinkos pažinimo žinių, lavėjo kalba, žodynas pasipildė naujais žodžiais ir sąvokomis.

Veiklą vedė ir medžiagą paruošė auklėtoja Ilona Norienė.

Atnaujinta: 2021-12-20

3–4 m. „Saulės zuikučių“ grupės vaikai.

Priemonės: įvairaus dydžio veidrodžiai, CD diskai, metalinis padėklas, šiaudeliai, dažai stiklo dekoravimui, mediniai pagaliukai.

Įvairiose darželio ugdymosi erdvėse, pasitelkiant įvairaus dydžio veidrodžius, kitus daiktus, atspindinčius atvaizdus vaikai tyrinėjo, lygino save ir kitus.

Didelis veidrodis vėliau tapo eksperimentavimo ir piešimo laboratorija. Ant veidrodžio išlietus dažus vaikai pūtė su šiaudeliais ir netikėtas eksperimentavimo rezultatas nustebino vaikus. Dažai susiliejo į vieną visumą, spalvos susimaišė, tada pirštukai ir delnai šoko spalvotą atspaudų šokį. Veidrodis pasidengė dažų sluoksniu ir vaikai  nieko pro jį nebematė. Dažų sluoksnį pradėjo braižyti pagaliukais, gavosi graviruotos snaigės, gėlės.

Rezultatai: Vaikai suprato, kad veidrodis gali pasitarnauti kaip piešimo pagrindas. Išbandė netradicinį piešimo būdą, priemones. Įtvirtino spalvas. Tyrinėjo, lygino, save ir kitus, matavo ūgį. Išsiaiškino, kad save, savo emocijas galima pamatyti tik per veidrodį, Skaičiavo, grupavo kūno dalis kurios yra po dvi, kurios po vieną.

Vaikai veikloje ugdėsi:  tyrinėjimo, aplinkos pažinimo, skaičiavimo ir matavimo, meninės raiškos gebėjimus.

Informaciją parengė: ikimokyklinio ugdymo auklėtoja Vilma Maslauskė.

Atnaujinta: 2021-03-02

STEAM veiklos: „Žiemos išdaigos“ ikimokyklinio amžiaus grupėje „Obuoliukai“ (4–5 m.)

„Snieginukai“
O kodėl mes negalėtume kažką padaryti iš sniego, gal žmogeliuką? – klausia vaikai po peržiūrėto filmuko. Ši vaikų idėja buvo priimta teigiamai ir mielai realizuota drauge.
Prireikė spalvoto popieriaus, 3 litro stiklainio, gamtinės medžiagos, na ir žinoma sniego. Drauge eksperimentavome, kurdami tarėmės, ieškojome tinkamų sprendimų ir svarbiausia labai džiaugėmės savitu gautu kūrybos procesu, tai „Snieginukai“. Tai mūsų draugai bus ir mes juos prižiūrėsime, – pasakė vaikai.

„Ledo mandalos“
Tikslas: išsiaiškinti, kaip keičiasi augalas tam tikromis sąlygomis. Patys dėliojo į pasirinktus indelius įvairius augalėlius. Stebėjo, kaip ledui šąlant, keičiasi augalo struktūra, o tirpstant keičiasi ledo forma ir padarė patys vaikai išvadą, kodėl taip nutinka.

„Dovana paukšteliams – lesalas“
Žiūrėdami pro langą vaikai pamatė atskrendančius paukštelius ir iškilo klausimas, ką jie tokiu šaltu oru lesa? Susimąstėme visi ir suskubome jiems į pagalbą.
Sužinoję vaikai, koks lesalas jiems tinkamas, drauge visi ėmėmės „darbo“. Gaminome keksiukus iš taukų ir įvairių kruopų, grūdų, saulėgrąžų ir iš antrinių žaliavų ( pieno pakuočių, popieriaus ritinėlių). Gauti rezultatu – „skanėstu paukšteliams“ džiaugėsi ne tik vaikai, bet ir suaugusieji. O dar visiems emocijų pliūpsnio suteikė, kai tik pakabinome lesalą, tuo pat sulaukėme svečių….

„Mikrobai“
Vyko pokalbis apie žiemą, sniegą ir vaikai pasiūlė parsinešti sniego iš žaidimo aikštelės, nuo gatvės ir švaraus balto sniego. Stebėjo pro padidinamąjį stiklą, kaip jis tirpsta ir kuo virsta. Lygino skirtingus indus. Padarė patys vaikai išvadą, jog pats nešvariausias sniegas nuo gatvės ir jame yra tūkstančiai, ar net milijonai mikrobų, todėl geriau sniego nevalgyti ir kitam tai pasakytų.

„Ledo tirpsmas“
Stebėjo ledo kubelių tirpimą skirtingomis sąlygomis: paliktą tirpti ant stalo, prie radiatoriaus, užbėrus cukraus, druskos, užpylus karšto ir šalto vandens ir acto.

Stebėjo, kas greičiau tirpsta, kas lėčiau. Savo rezultatus fiksavo popieriaus lape. Padarė išvadą, jog greičiausiai tirpsta nuo karščio. Savo rezultatus užfiksavo popieriaus lapuose.

„Besmegeniai kitaip“
Vaikai labai džiaugėsi sniegu, todėl buvo jiems pasiūlyta parsinešti sniego į grupę. Ir iš karto su pirštinėmis pradėjo lipdyti besmegenius. Dėjo ant padėklo, o kitus nulipdytus besmegenius apgyvendino plastikiniame maišelyje. Užspaudę ir apgyvendinę besmegenius maišelyje nupiešė jiems su markeriu akis, nosį, galvą, rankas, sagas, skaičiavo… Stebėjo, kaip keičiasi jų pavidalas kambario temperatūroje. Supratome, kaip svarbu yra tai užfiksuoti. Bet atsikėlusių iš po pietų
miego laukė staigmena. Vietoj besmegenio – vanduo.

„Ledo-sniego pilis“
Lauke esant dideliam šalčiui įvairaus dydžio indus pripylėme vandens ir išnešėme į lauką. Ryte visi patikrinome ar vanduo esantis skirtingo dydžio induose, spaudžiant dideliam šalčiui užšąlo. Taip kelias dienas visus turėtus indus pripylėme vandens.
Tačiau po kelių dienų pastebėjo vaikai, jog oras pradėjo šilti ir iš vakaro vandens indai neužšąlo, todėl norint pasiekti mūsų numatytą tikslą, sugalvojome į kibirus pripildyti sniego, kad pasiektume tikslą. Aiškinomės, kaip pagaminti tvirtas sniego plytas, tvirtesnę pilį. Pastatyta „Lego-sniego pilis“. Tikslas buvo pasiektas, visi drauge sušukome: valio! Ledo pilis pastatyta iš skirtingo dydžio sušalusių ledo gabalų. Tačiau vaikai įsitikino, jog ledas gali būti ne tik baltas, bet ir spalvotas, kurį patys nudažė.

„Gyvūnai užšalo lede“
Vaikams iškilo klausimas ar šiaurėje gyvenantiems gyvūnams nešalta? Vaikų atsakymas buvo šalta. Pabuvome ekspeditoriais, kad įsitikinti, ar jiems tikrai šalta.
Pripylėme indą vandens ir pridėjome gyvūnų, užšaldėme. Į kitą indą pripylėme šalto ledinio vandens ir panardinome gyvūnų. Vaikai pasinėrė į pojūčių pasaulį, įsitikino, koks ledinis vanduo yra šaltas. Finale vaikai daužė sušalusį ledą su plaktukais, kad kuo greičiau išvaduotų gyvūnus iš šalčio.

„Ledo pasaka“
Užšaldę ledą plastikiniuose maišeliuose ir išėmę, nustebome kokio grožio ledo gabalai. Tuomet pasiūlėme pasirinkti norimas guašo spalvas ir vaikai piešė ledo pasaką. Vėliau ledui tirpstant, stebėjo, kaip liejasi spalvos ir kinta ledo forma.

Išvados ir rezultatas:
1. Įvykdydami visas veiklas įgijo tiriamosios-eksperimentinės patirties.
2. Ugdomas probleminis mąstymas, gebėjimas daryti išvadas ir jas užfiksuoti popieriaus lape.
3. Žaismingose, patirtinėse veiklose vaikai lavino: aplinkos pažinimą, matematines žinias, smulkiąją motoriką, meninius gebėjimus, sakytinę kalbą, dėmesio sutelkimą ir pastabumą.
4. Ugdoma kantrybė, kūrybiškumas, gebėjimas drąsiai reikšti savo mintis, ieškojo tinkamų sprendimo būdų bedradarbiaudami.
5. Atrado, išbandė sniego galimybes ir patyrė žiemos džiaugsmus tiek lauke, tiek grupėje.

Tobulintos pagrindinės pažinimo sritys: tyrinėjimas, mokėjimas mokytis, aplinkos pažinimas, problemų sprendimas.

Informaciją parengė ikimokyklinio ugdymo auklėtoja metodininkė Asta Žvigaitienė ir vyresnio auklėtoja Jurgita Kvietkauskienė.

Atnaujinta: 2021-03-15

Pauc.lt
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.