- ADMINISTRACINĖ INFORMACIJA
- Istorija, vizija, misija, veiklos sritys
- Veiklą reglamentuojantys dokumentai >
- Veiklos kokybės įsivertinimas
- Finansinės ataskaitos >
- Biudžeto ataskaitos >
- Komisijos ir darbo grupės >
- Viešieji pirkimai >
- Darbo užmokestis
- Veiklos ataskaitos
- Paskatinimai ir apdovanojimai
- Ūkio subjektų priežiūra
- Tarnybiniai lengvieji automobiliai
- Lėšos veiklai viešinti
- STRUKTŪRA IR KONTAKTAI
- TEISINĖ INFORMACIJA
- UGDYMAS
- Grupės
- Vykdomos švietimo programos
- Pažanga ir pasiekimai
- Teikiama pagalba
- Ugdymosi aplinkos
- Pažintinės veiklos
- Aplinkosauginė edukacija
- Donorystės dienos paminėjimas
- Edukacija „Pažinkime šunį“
- Išvyka į „Šiaulių letenėlę“
- Kalėdinis varpelis
- Kūčiukų kepimo edukacija
- Mažas kaip vabalėlis
- Paslaptingas elektros pasaulis
- Saldžioji edukacija
- Smalsučių dovana
- Šalia arklio
- Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešoji biblioteka
- Šiaulių istorijos muziejus
- Edukacinės patirties bankas
- Socialinė partnerystė
- Diplomai, padėkos dalyviams
- PRANEŠĖJŲ APSAUGA
- KORUPCIJOS PREVENCIJA
- INFORMACIJA
- ASMENS DUOMENŲ APSAUGA
- NUORODOS
- KONSULTAVIMASIS SU VISUOMENE
- PRIVATUMO POLITIKA
- ATVIRI DUOMENYS
- SKU kalendorius








2022 m. STEAM veiklos

„Žirniukų“ gr. vaikai žaidė su vandeniu, kėlė bangas, plukdė pingvinus, pūtė vėją, padedami auklėtojos feno sukėlė audrą, pamatė, kad stiprus vėjas gali apversti daiktus ir nuskandinti. Žaisdami, tyrinėdami kankorėžių, kaštonų, akmenukų, vandens fizines savybes, mokėsi sąvokas didelis-mažas, sunkus-lengvas, išmoko naujų žodžių. Susipažino su fizikiniais reiškiniais: vėjas, vėtra, audra, bangos…
Informaciją parengė IU auklėtoja Ilona Norienė
Atnaujinta: 2022-02-17
Vaikai apžiūrėję galvaninį elementą, pastebėjo du polius. Vienas pažymėtas minuso ženklu (-), kitas – pliuso (+). Pabandė prijungti lemputę ir nustebo, kai ji užsidegė. Išsiaiškinome, kodėl lemputė užsidega. Vėliau vaikams iškilo klausimas ar galima sustiprinti lemputės švytėjimą. Sujungėme kelis elementus nuosekliai ir grandinėje sustiprėjus elektros srovei, ir lemputės švytėjimas sustiprėjo. Vaikai buvo supažindinti ir su rodykliniu multimetru. Jo pagalba sužinojo, kad multimetro laidus palietus prie trijų nuosekliai sujungtų elementų baterijos polių, multimetro rodyklė atsilenks daugiau, nei prie vieno elemento polių.
Pabandėme pasigaminti galvaninį elementą iš bulvės, tačiau, kad ir kaip atrodo viską tiksliai darėme pagal instrukcijas, eksperimentas mums nepavyko, bet susidomėjimo buvo tikrai daug.
Priešmokyklinės „Obuoliukų“ grupės mokytojos: Asta Žvigaitienė ir Jurgita Kvietkauskienė
Atnaujinta: 2023-06-07
„Saulės zuikučių“ gr. vaikai mėgsta žaisti su vandeniu. Šiandien bandėme suvokti kodėl vanduo uždengtas popieriumi iš stiklainio neišbėga, ir ar pavyko atlikti eksperimentą. Pažiūrėkite ar mums pasisekė.
Tobulintos sritys: 10. Aplinkos pažinimas, 12. Meninė raiška, 15. Tyrinėjimas, 18. Mokėjimas mokytis.
Informaciją parengė IU auklėtoja Gražina Kriaučiūnienė
Atnaujinta: 2022-02-17
Idėja kilo, kai pradėjo kauptis kiaušinių dėklų dėžutės. Norėdami panaudoti ugdymo procese antrines žaliavas, pasiūlėme vaikams ir jų tėveliams, darbuotojams pradėti rinkti kiaušinių dėžutes. Su vaikais diskutavome iš kokių medžiagų dėžutės pagamintos, kokios jos formos, kokių spalvų, ką galėtume iš jų padaryti. Pasiūlyta buvo pastatyti IGLU namelį. Tačiau ne vienam vaikui kilo klausimas ar pakaks dėžučių, kokios formos jis bus, kokio aukščio…. Todėl abipusiai sutarėme, kad mūsų tikslas: pasistatyti IGLU namelį iš kiaušinio dėklų, kuriame galėtume žaisti.
Pirmiausia vaikai susipažino su inžinieriaus profesija, jo darbu. Dedant dėžutes vieną ant kitos vaikai diskutavo, kiek sienų turi būti kad nesugriūtų namas, kaip dėžutes dėlioti kad konstrukcija būtų tvirtesnė. Namo statyba vyko sparčiai. Daug diskutavo vaikai tarpusavyje, kol namas iškilo…Vaikai džiaugėsi gautu rezultatu ir iš karto namelyje apsigyveno, o vėliau pradėjo siūlyti savo idėjas ką veiks namelyje: gers arbatą, miegos, žais žaidimus, atliks užduotis….
IGLU namelio aukštį, plotį vaikai išmatavo visais įmanomais matavimo prietaisais. Bandė suskaičiuoti, kiek dėžučių panaudojo: 100, oi ne vaikai sakė: 300, kitas paprieštaravo, jog visas tūkstantis čia yra dėklų, oi, ne ne, kitas paprieštaravo, jog čia jų gali būti ir 2000. Pabandom dar kartą suskaičiuot? Tikrai daug ir vienas šimtas (vaikų mintys).
Rezultatas: šioje veikloje vaikai išbandė inžinerinius ir konstrukcinius gebėjimus, lavino problemų sprendimo, dėmesio sutelkimo, orientavimosi erdvėje, bendradarbiavimo, pagalbos vienas kitam įgūdžius ir kartu smagiai praleido laiką.
„Obuoliukų“ gr. priešmokyklinio ugdymo mokytojos Jurgita Kvietkauskienė ir Asta Žvigaitienė
Atnaujinta: 2023-02-28
„Smalsučių“ grupės ugdytiniai aiškinosi, kas ir kaip matuoja laiką. Priėję bendro sutarimo, jog dažniausiai laiką matuoja laikrodis, suglumo išgirdę klausimą, kas skaičiuoja valandas laikrodyje. Gal gegutė?
Apžiūrėję ne vieną rankinį, stalinį ir sieninį laikrodžius, keletą stalinių išardė ir rado rodyklių, dantračių, varžtelių bei kitokių dalių. Išsiaiškino, kad dauguma detalių yra plastikinės, dalis – metalinių ir šiek tiek kitokių, pvz. magnetas, vario viela, popierius. Sudėti viską atgal į laikrodį tikrai nebūtų pavykę. Tai – sudėtingas laikrodininko darbas. Tačiau pabandė sukonstruoti paprastesnį – smėlio laikrodį. Kokių jam reiks detalių – išmąstė patys vaikai. Tolesnis mokymasis tęsėsi mokantis pažinti valandas ir pusvalandžius.
Tobulintos sritys: 10. Aplinkos pažinimas, 11. Skaičiavimas ir matavimas, 15. Tyrinėjimas.
Informaciją parengė PU pedagogė Giedrė Pipinytė-Grunskienė
Atnaujinta: 2022-02-17
Iš kaladėlių vaikai konstravo labirintus su viadukais. Pro juos turėjo tilpti pravažiuoti robotukas „Photon“ ir du robotukai „Bee bot“. Vaikams teko kelis kartus perkonstruoti, kol viadukai tapo tvirti. Išbandė lanksčiąją ir standžiąją vilktis. Visi nutarė, kad su standžiąją vilktimi kaladėlių krovinį robotukams gabenti per viadukus yra lengviau.
Priešmokyklinės „Obuoliukų“ grupės mokytojos: Asta Žvigaitienė ir Jurgita Kvietkauskienė
Atnaujinta: 2023-06-08
„Pagrandukų“ gr. ugdytiniai pažįsta save ir kitus tyrinėdami atvaizdus įvairiose veiklose. Viena iš jų – savęs tyrinėjimas veidrodyje bei veiklos plėtojimas panaudojant veidrodį atskirų kūno dalių piešimui.
Tobulintos sritys: 13. Estetinis suvokimas, 14. Iniciatyvumas ir atkaklumas
Informaciją parengė IU auklėtoja Regina Liakaitė
Atnaujinta: 2022-02-17
Savaitės eigoje statydami, spalvindami ir konstruodami namus „Saulės zuikučių gr“ įtvirtinome geometrinių formų pavadinimus arba juos įsiminė ar sužinojo. Vaikams svarbiausia, kad viskas būtų greitai ir gražiai, bet konstruodami namus įsitikino, kad reikia dirbti laukti kol pasiekiame rezultatą.
Mokėmės naujų žodžių, suvokti savo galimybes ir ugdyti savivoką, savigarbą bei mokėjimą mokytis. Susipažinome su raide ir garsu “n”. Pažiūrėjome linksmą animacinį filmą „Trys paršiukai“ ir aptarėme namų formas ir medžiagas iš kurių pastatyta, bei teisingai pavadinome: medinis, plytinis, šiaudinis. Konstravome namus iš medinių smeigtukų ir popierinių šiaudelių. Labai nesisekė, nes apvalios formos, bet pagelbėjo plastilinas.
Šiuolaikiniai vaikai išmanūs, greitai suvokia naujoves. Pasiūliau pažiūrėti buto brėžinį. Vaikai labai susidomėjo, žiūrėjo. Visi matė geometrines formas, tik nežinojo, ką reiškia, bet viską išsiaiškinome, tačiau „brėžinį“ padaryti norėjo ne visi, bet bandžiusieji džiaugėsi nubraižę padėjėjos virtuvę su daug indų, obuolių ir kriaušių.
Informaciją parengė IU auklėtoja Gražina Kriaučiūnienė
Atnaujinta: 2022-02-17
Mūsų centro bendruomenė dalyvavo kūrybinių darbų parodoje-konkurse „STEAM MARGAS MARGUTIS“. Paroda buvo eksponuojama 2022 m. balandžio 24 d. 12.00 val. Šiaulių miesto kultūros centro organizuojamoje šventėje „Vaikų velykėlės“, Skvere prie Šiaulių miesto savivaldybės.
Prieš šventę šauniais darbais pasidžiaugti buvo galima ir centro bendruomenei.
Pristatę savo darbus buvome nominuoti „Už antrinių žaliavų pritaikymą atliepiant STEAM koncepciją”.
Atnaujinta: 2022-05-12
„Smalsučių“ gr. ugdytiniai grupėje auginamas gyvalazdes nuolat stebi ir kas mėnesį fiksuoja pokytį, t. y. išmatuoja, kiek gyvalazdės užaugo, apskaičiuoja, koks tai pokytis.
Tobulintos sritys: 10. Aplinkos pažinimas, 15. Tyrinėjimas.
Informaciją parengė PU pedagogė Giedrė Pipinytė-Grunskienė
Atnaujinta: 2022-02-17
„Naminukų“ grupės vaikai kartu su auklėtoja Daina Kantauskiene kovo 21 – balandžio 29 dienomis dalyvavo respublikiniame Etwinning projekte „Mažųjų Velykos su IKT“.
Projekto tikslas – integruojant IKT ugdyti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo vaikų informatinio mąstymo, skaitmeninio raštingumo, problemų sprendimo, aplinkos pažinimo gebėjimus.
Projekto metu tradicinėmis ir IKT priemonėmis buvo kuriami velykiniai atvirukai. Vaikai išbandė velykinių animuotų istorijų kūrimą su „SchratchJR“ programa. Panaudojant IKT, buvo organizuota STEAM veikla. Visi projekto dalyviai su agie.io įrankiu sukūrė bendrą piešinį ,,Šv. Velykų belaukiant”. Projekto akimirkos užfiksuotos bendroje knygoje „Mažųjų Velykos su IKT“.
https://www.storyjumper.com/book/read/130494392/PROJEKTAS-Maj-velykos-su-IKT
Informaciją parengė IU auklėtoja Daina Kantauskienė
Atnaujinta: 2022-05-17
Kalbėdami apie meną, kokį sukuria gamta žiemą, ir kurio atkartoti neįmanoma, „Smalsučių“ grupės vaikai išbandė monotipijos techniką. Monotipija – vieną kartą išgaunamas atspaudas. Technika reikalaujanti susikaupimo, atidumo ir švaraus darbo. Todėl tai buvo nemenkas iššūkis vaikams.
Informaciją parengė PU pedagogė Giedrė Pipinytė-Grunskienė
Atnaujinta: 2022-02-17
Gruodžio 9 dieną „Obuoliukų“ grupės vaikai lankėsi Šiaulių lopšelio-darželio „Žirniuko STEAM atradimų laboratorijoje“ kur buvo pakviesti į STEAM veiklą „Pikselinis eglutės žaisliukas“. Šiaulių techninės kūrybos centro edukatorė Živilė su priešmokyklinukais aptarė, kokie aplinkoje esantys daiktai yra pagaminti iš plastiko, pademonstravo, kaip plastikas „reaguoja“ į karštį. Šiuo principu vaikai gaminosi kalėdinius žaisliukus ant eglutės. Veiklos metu vaikai ne tik patyrė daug džiugių emocijų, bet ir lavino kūrybiškumą, smulkiąją motoriką, mokėsi derinti tarpusavyje spalvas, kūrė įvairius raštus, padėjo vienas kitam įveikti sunkumus.
Atnaujinta: 2022-12-15
„Žirniukų“ gr. vaikai sužinojo kokioje aplinkoje gyvena pingvinai, koks jų gyvenimo būdas, pasigaminome iš putplasčio „ledo“ lytį ir plukdėme vandenyje, stebėjome, kad neskęsta, nes patyrinėję, padarėme išvadą, kad putplastis yra lengvas, todėl gerai laikosi virš vandens. Pažiūrėję nuotraukas, video medžiagą, vaikai išvydo, kad tikri pingvinai irgi plaukia ant ledo.
Vaikai ugdėsi norą tyrinėti, suvokimą, kad žaisti su vandeniu yra smagu.
Informaciją parengė IU auklėtoja Ilona Norienė
Atnaujinta: 2022-02-17
„Smalsučių“ gr. vaikai tyrinėjant sniegą, mokėsi ne tik pažinti matavimo prietaisus, bet suvokti temperatūros skirtumus, termometro stulpelio esmę ir oro temperatūros pajautą bei suvokimą. Sniege rašė, piešė, ledą svėrė ir skaičiavo valandas, kiek laiko reikia, kad kambario temperatūroje jis ištirptų. Didžioji dalis šios veiklos vyko spontaniškai, be išankstinio suplanavimo, tik įsiklausant į vaikus ir pagavus jų idėjas.
Tobulintos sritys; 9. Rašytinė kalba, 10. Aplinkos pažinimas, 11. Skaičiavimas ir matavimas, 12. Meninė raiška, 15. Tyrinėjimas, 17. Kūrybiškumas.
Informaciją parengė PU pedagogė Giedrė Pipinytė-Grunskienė
Atnaujinta: 2022-02-17
Tęsdami sniego tyrinėjimus, „Smalsučių“ gr. ugdytiniai mokėsi pasverti 100 g: sudėti 100 g svarelių iš 50, 20, 20 ir 10 g. Išbandė, po kuo sniegas greičiausiai ištirpsta: po krakmolu, cukrumi ar smėliu. Išsiaiškino, kad krakmolu padengtas sniegas tirpsta lėčiausiai. Tai tikriausiai dėl to, kad krakmolas labai smulkus ir nepraleidžia šilto grupės oro.
Tobulintos sritys: 10. Aplinkos pažinimas, 15. Tyrinėjimas, 18. Mokėjimas mokytis.
Informaciją parengė PU pedagogė Giedrė Pipinytė-Grunskienė
Atnaujinta: 2022-02-17
„Saulės zuikučių“ gr. ugdytiniai spalvino įvairiomis spalvomis apskritimo trikampius, po to auklėtoja pritvirtino kotelį ir vaikai suko jį ant įvairių paviršių, stebėjo kaip susilieja spalvos greitai sukantis vilkeliui, aiškinsis kodėl taip nutinka ir kuris paviršius patogesnis sukimuisi.
Tobulintos sritys: 10. Aplinkos pažinimas, 12. Meninė raiška, 15. Tyrinėjimas, 18. Mokėjimas mokytis.
Informaciją parengė IU auklėtoja Vilma Maslauskė
Atnaujinta: 2022-02-17
STEAM dienos su tėveliais – spalio mėn. skirtas laikas ir tyrinėjimai, kuriais su mumis dalijosi šeimos. Negalime atsižavėti šeimų kūrybiškumu, todėl pasidalijame sustabdytomis akimirkomis!!! Dėkojame už bendrystę, aktyvumą, vaikų emocijas ir mažus sukurtus stebuklus „Pagrandukų“, „Naminukų“, „Žirniukų“, „Saulės zuikučių“, „Obuoliukų“, „Pelėdžiukų“ grupių dalyvavusiems tėveliams ir jų mažiesiems padėjėjams.
JŪS NUOSTABŪS Tikrai turime ko pasimokyti vieni iš kitų!
Atnaujinta: 2023-11-28
Balandžio 26 d. Šiaulių Petro Avižonio ugdymo centro STEAM darbo grupės narės Jurgita Kvietkauskienė, Ilona Norienė ir Asta Žvigaitienė vedė respublikinį online žaidimą „Vaikų ugdymo(si) kodas – kūrybiškumas“.
Renginio metu įgyvendinta kūrybinė veikla „Daikto ir piešinio dialogas“ (rekomendacijų IU pedagogui rinkinio „Žaismė ir atradimai“ knygą „Kūrybiniai dialogai“), grįsta kūrybinio mąstymo principu, kai skirtingos medžiagos ir daiktai integruojami į bendrą kūrybinę kompoziciją, sukuriant naujas ir neįprastas daiktų pritaikymo galimybes. Skatinama ne tik atpažinti daiktą, bet ir jį neįprastai panaudoti derinant su kitomis medžiagomis.
Vaikai kūrybiniuose darbuose panaudojo įvairiausias medžiagas ir priemones: meninės raiškos priemones, šaukštus, puodelius, lėkšteles, reples, plaktukus, žirkles, siūlus, vielutes, veidrodį, sąvaržėles, medinius pagaliukus, medžiagos skiautes, akmenukus, įvairią gamtinę medžiagą, laikraščius, spalvotą popierių…
Apibendrindamos mokytojos pažymėjo, kad veikla vaikams patiko, buvo įdomi, skatinanti domėtis kitokiomis daikto panaudojimo galimybėmis, ugdanti iniciatyvumą, atkaklumą, kūrybiškumą, lavinanti sakytinę kalbą ir meninius gebėjimus, bet labiausiai vaikams patiko online susitikimas išmaniosiose lentose ar kompiuteryje.
Online žaidime dalyvavo:
- Panevėžio lopšelio-darželio „Dobilas“, 4 metų amžiaus „Ežiukų“ grupės ugdytiniai su mokytoja Diana Žigeliene,
- Šiaulių lopšelio-darželio „Coliukė“ 4–5 metų amžiaus, „Svajoklių“ grupės ugdytiniai su mokytoja Sigita Petruliene,
- Radviliškio lopšelio-darželio „Kregždutė“ 4–5 metų „Pelėdžiukų“ grupės ugdytiniai su mokytoja Kristina Maselskiene,
- Šiaulių Petro Avižonio ugdymo centro 5–6 metų amžiaus „Obuoliukų“ grupės ugdytiniai su mokytojomis Jurgita Kvietkauskiene ir Asta Žvigaitiene bei 5–6 metų amžiaus „Pelėdžiukų“ grupės ugdytiniai su mokytoja Palmira Vasiliauskiene.
Informaciją parengė IU mokytoja Ilona Norienė
Atnaujinta: 2022-05-17
„Pagrandukų“ gr. dienos tikslas buvo pažaisti su vandeniu, pamiklinti pirštukus sukant plastikinį indą, išgirsti kaip kalba „vanduo“, bandyti atsukti butelį, stebėti kaip dažosi vanduo, baltai, mėlynai… Žaisdami vaikai atranda ir kitą indo paskirtį, pasirodo mato pro butelį, kurį priglaudžia prie veido, vanduo plakamas butelyje suteikia vaikams teigiamas emocijas, džiaugsmą. Dienos eigoje žaidėme ir žaidėme. Žaisdami jie pažįsta aplinką, jos funkcionalumą, susipažįsta su daiktų savybėmis ir lavina smulkiuosius rankos raumenis.
Tobulintos sritys: 3. Emocijų suvokimas ir raiška, 7. Santykiai su bendraamžiais, 8. Sakytinė kalba, 15. Tyrinėjimas.
Informaciją parengė IU auklėtoja Gražina Kriaučiūnienė
Atnaujinta: 2022-02-17
Vežimėlių konstravimas ir krovinio-vandens gabenimas pasitelkiant išmaniąsias bitutes.
Atidžiai konstruoja vežimėlius pagal pateiktus surinkimo kortelių paveikslėlius. Pasirenka tinkamus raudonus skriemulius iš rinkinio, kurie bus vežimėlių ratai. Konstruoja juos prie vežimėlių. Naudodami virvutes ir turėdami lanksčiąją vilktį, sujungia vežimėlius ir 2 išmaniąsias bitutes. Krovinių(plastmasinių indų su vandeniu) gabenimo vietą pasirenka centro koridorių.
Priešmokyklinės „Pelėdžiukų“ grupės mokytojos: Irma Tverijonienė ir Palmira Vasiliauskienė.
Atnaujinta: 2023-06-07
Tyrinėja violetinio kopūsto dažų savybes: pilant kopūsto nuovirą į paprastą vandenį, sodos tirpalą, acto tirpalą ir pieną, sužino, kad kopūstas turi dažančių savybių, kurios neutralius tirpalus nudažo violetine spalva, rūgščius tirpalus – raudona spalva, šarminius- mėlyna spalva. Merkia balto porpieriaus justeles į tirpalus, stebi, kokia spalva nusidažo juostelės.
Ikimokyklinės „Naminukų“ grupės mokytoja Daina Kantauskienė
Atnaujinta: 2023-06-07
Su „Saulės zuikučių“ gr. ugdytiniais išbandėme roboto Photon judėjimo galimybes (pirmyn, atgal, kairėn, dešinėn) Prisijungėme per planšetę, sukurdami paskyrą, robotui vaikai sugalvojo vardą „Zuikis“, nes pasirodė panašus į jį.
Tobulintos sritys: 8. Sakytinė kalba, 10. Aplinkos pažinimas, 15. Tyrinėjimas, 18. Mokėjimas mokytis.
Informaciją parengė IU auklėtoja Vilma Maslauskė
Atnaujinta: 2022-02-17
Partneriai





