Cloud
Erasmus-plus-baneris1
etwinning1
Emokykla-baneris1
lt-721
nepaprastoji1
Tevu-linija-baneris1
sku-baneris
higienos-bukle
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

2023 m. STEAM veiklos

„Žirniukų“, 3 metų amžiaus, grupės vaikai atliko STEAM bandymą su įvairiomis medžiagomis, pūtė muilo burbulus, eksperimentavo, išbandė pasiūlytus ar savo sugalvotus veikimo būdus, sužinojo naujas sąvokas: susikertantys ir nesusikertantys apskritimai, įvairiomis meninės raiškos priemonėmis vaizdavo ką pamatė, sužinojo, pagilino dydžių, geometrinių formų sąvokų žinias, noriai ir džiugiai įsitraukė į veiklas.

Atnaujinta: 2023-02-24

„Smalsučių“ grupės ugdytiniai (2-3 m.) – patys smalsiausi pasaulio tyrinėtojai ir atradėjai. Jie įsitikino, kad žymes palieka daug kas – pieštukai, kreidelės, dažai. O smėlis?  Kaip padaryti, kad smėlis pieštų? Vaikai sumaišė vandenį su smėliu, prisiminę dainelę apie košelę. O tuomet – laikas fantazijai ir bandymas! Tikrai ilgam įsiminė ši patirtis, kad purvas – ne tik ant batų, bet ir mene.

Atnaujinta: 2023-06-08

Vaikai pamerkė eglės šakeles į kelis indelius su įvairiais tirpalais: vandenį, actą, vandenį su dažais, kavą, vandenį su cukrumi, vandenį su druska ir vieną šakelę padėjo sausai. Susitarė stebėti 10 dienų ir savo stebėjimus žymėti sutartiniu ženklu: linksmu, rimtu, liūdnu veideliu. Eksperimentui pasibaigus aptarė išvadą, koks skystis buvo tinkamiausias ir jame šakelė išliko ilgiausiai.

Informaciją parengė mokytoja Daina Kantauskienė

Atnaujinta: 2024-01-29

„Nykštukų“ grupės vaikai vykdė STEAM veiklą „Elektros energija“. Ugdytiniai suvokė, kad elektra ateina ne tik laidais – elektrino balioną į plaukus, vilnonio audinio skiautę, stebėjo, kaip balionas „ridena“ skardinę, kelia plaukus, popieriaus skiauteles. Vaikai nustebo sužinoję, kad elektros energijos yra daržovėse ir vaisiuose. Pasijuto tikrais elektrikais, jungdami grandinę, uždegdami diodą ir lemputę, susipažino su prietaisu multimetru.

Atnaujinta: 2023-02-24

O, kaip įdomu… Mano mama pirko muilą ir jis taip skaniai kvepėjo… O mes gavome dovanų muilą ir labai taupėme,  tai vaikų mintys sužinojus, kad gamins muilą.

 Kaip ir iš ko gaminamas muilas? Daug pamąstymų sukėlė…. Pirmiausiai mikrobangų krosnelėje buvo išlydyta muilo bazė. Išlydytą  bazę vaikai šaukšteliu pildė silikonines formeles. Pridėjo sudžiovinto moliūgo juostelių, jų sėklų, žievelių, dekoravo savo gaminius spalvingais karpiniais bei guminukais. Ir paliko 15 min. sustingti. Pagamintą masę išėmė iš formelių. Vaikai pasigamino gražių bei įdomios formos, nepakartojamų, vienetinių muiliukų, kuriuos galės išbandyti namuose.

Rezultatas: atsiskleidė vaikų kūrybiškumas ir fantazija, gebėjimas susikaupti. Lavino smulkiąją pirštukų motoriką, atidumą, tyrinėjimo pojūčius. Labiausiai  džiugino širdį, tai vaikų spindinčios akys, kai pamatė, kad tai jie pagamino😊

Priešmokyklinės „Obuoliukų“ grupės mokytojos:   Asta Žvigaitienė ir Jurgita Kvietkauskienė

Atnaujinta: 2023-06-08

Gal ne visi mūsų senoliai mokėjo rašyti, bet  austi turėjo gebėti bene kiekviena padori mergina. Senovės raštuose atsispindi tų laikų vertybių motyvai, simboliai. Dabar raštą sukurti galime paprasčiau ir lengviau, pagal savo mąstymą, vizijas, kūrybą. Linijinis piešinys, elementų dėlionė greit virsta seka, raštu, paveikslu. Gal tai ir nėra naujiena, tačiau 2–3 m. „Smalsučių“ grupės ugdytiniams tai nauja tema. Smalsūs vaikai, apžiūrėję senovės audinių raštus įstaigos darbuotojų suorganizuotoje ekspozicijoje ir raštų iš popierinių tūtelių parodą ugdymo centro erdvėse, entuziastingai (kas ir būdinga šio amžiaus vaikams) ėmėsi patys kurti ir įgyvendinti savo vizijas. Ugdytiniams buvo pasiūlytos įvairios priemonės: ilgo formato spalvotas popierius, popieriaus tūtelės, įvairi gamtinė medžiaga. Jas dėliodami ir komponuodami vaikai bandė kurti seką, raštą, savo vizijos paveikslą. Tai pirmi kūrybinio, konstrukcinio mąstymo lavinimo žingsniai su STEAM elementais.

Veiklą vaikams padėjo įgyvendinti ikimokyklinio ugdymo mokytoja Giedrė Pipinytė-Grunskienė ir padėjėja Vida Jokubauskienė.

Atnaujinta: 2023-04-14

Priešmokyklinėje „Nykštukų“ grupėje vykdėme ilgalaikį projektą „Bulvė“ – nuo pasodinimo iki panaudojimo. Į veiklas pažvelgėme per STEAM prizmę, ugdėme komunikavimo, kūrybiškumo, pažinimo kompetencijas.

Eksperimentavome, lyginome pagal kelis požymius, vaikai konstravo, dėliojo sekas. 
Išbandėme ir maisto gamybos procesą. Vaikai mokėsi numatyti tikslą, planuoti darbų eigą, praktiškai išbandyti žaliavos paruošimą, laukti ir džiaugtis rezultatu. 
Ugdytiniai praturtino žodyną, ugdė kantrybę ir atsakingumą. 
Informaciją parengė mokytoja Irena Kaušienė

Atnaujinta: 2023-11-23

Įžymios Lietuvos pilys – centro dalyvių kūrybinės dirbtuvės

,,Pelėdžiukų“ grupės ugdytiniai išmaniojoje lentoje žiūrėjo vaizdus apie didingas Lietuvos pilis. Labiausiai patiko PANEMUNĖS PILIS, kadangi ji ne tik graži, bet ir įdomi savo konstrukcija.

Žiūrėdami į pilies formą patys ją kūrė ir dėliojo iš tuščių panaudotų dėžučių ir ritinių. Po to pasiskirstę komandomis ir pareigomis ėmėsi darbo.

Pastatyti tokią pilį truko ne vieną dieną, bet pavyko puikiai!

„Žirniukų“ grupės vaikai kompiuterio ekrane apžiūrėjo Lietuvos pilių atvaizdus, rinko gražiausią. Konstravimui pasirinkome MEDININKŲ PILĮ.

Vaikai pabandė nupiešti brėžinį, padedami mokytojos padėjėjos Jolitos, iš medžio ir kartono atliekų suklijavo sienas, dekoravo popieriaus  atliekų kvadratėliais, sukūrė  Lietuvos vėliavos aplikaciją.

Sukonstravę pilį, diskutavo, kaip galima išmatuoti jos aukštį ir plotį. Pasitelkė sąlyginius matus: sprindį, mašinėlę, mažą žaisliuką. Skaičiavo, kiek ir kokių daiktų tilptų, kiek reikėtų mokytojos ar vaikų sprindžių matuojant bokštą.

„Obuoliukų“ grupės vaikai apžiūrėję visas siūlomas pilis, bendru sutarimu nusprendė pasirinkti NORVILIŠKIŲ PILĮ, kuri sužavėjo savo išskirtinumu ir toliausiai nutolusia nuo mūsų gyvenamosios vietos.

Apžiūrėję, kokių antrinių žaliavų turi daugiausiai, nusprendė, kad panaudos butelių kamščius – sienoms, o kiek jų sunaudojome, tikrai daug. Tuomet dar balkonui  ir arkoms naudojome turimas medines kaladėles, o kolonoms – popierinių rankšluosčių ritinėliai puikiai pavyko išgauti norimą vaizdą.

Kai jau pilis iškilo, tuomet visų širdys džiaugėsi, jog statinys iškilo toks, kokio ir tikėjomės.

„Saulės zuikučių“ grupė. 2023 metais Tauragė yra paskelbta Lietuvos kultūros sostine, kuri sieks sujungti istoriją, komunikaciją ir gamtos grožį naujiems siekiams ir gimtosios šalies garsinimui. TAURAGĖS PILIES statyba pasirinkta nes:

-„labai balta“- Toma,

-„turi apvalius langus“- Agota,

-„su karūna“- Liutauras.

Pilies statybai naudota: antrinės žaliavos, natūralūs akmenys, medžio šakelės, guašas, spalvotas popierius, karšti klijai, lankstiniai iš popieriaus.

Darbo eiga: pagrindinį pilies pastatą, tvorą,  spalvino vaikai.

Taip pat  vaikai  aplikavo „žolę“, žirgų gamybai lankstė popieriaus juosteles. Mokytojai padedant bandė nubraižyti ir išmatuoti  pilies statinio  matmenis.

Kas gi nepažįsta GEDIMINO PILIES? O „Naminukų“ grupės vaikams buvo įdomu sužinoti ir apie kitas Lietuvos įžymias pilis. Kartu su vaikais interaktyvioje lentoje apžiūrėjome, aptarėme pilių nuotraukas. Labiausiai patikusią – Raudonės pilį ir nutarėme pastatyti. Kaip tikri architektai pirmiausiai nubraižėme pilies planą, suskaičiavome pilies bokštus, sutartiniais ženklais pažymėjome aukščiausius. Susitarėme iš kokių priemonių statysime.

Pilies statymas vyko pagal brėžinį, vis apžiūrint, aptariant pilies nuotraukas, ne tik iš fasadinės pusės, bet ir iš viršaus. Pastatę ėmėmės dažymo darbų, o kur dar langai, durys, aplinkos kūrimo ir puošimo darbai. Raudonės pilyje jau apsigyveno šeimininkai, kurie labai laukia pilies lankytojų.

Lietuvos istorija – didelė vertybė mūsų dinamiškame gyvenime. „Nykštukų“ grupės ugdytiniai domėjosi Lietuvos pilimis, jų šlovinga istorija, ieškojo informacijos įvairiuose šaltiniuose. Nutarėme sukonstruoti Medininkų pilies maketą.

Mažieji konstruktoriai rinkosi įvairias medžiagas – Lego kaladėles, antrines žaliavas, gamtinę medžiagą, plastiliną. Statydami stebėjo vaizdus kompiuterio ekrane, nuotraukose, ieškojo pilies lokacijos Lietuvos žemėlapyje. Įvairiais matų vienetais matavo bokšto aukštį, plotį, aikštės perimetrą.

Ugdytiniai aktyviai dalyvavo konstravimo procese, tarėsi, teikė pasiūlymus, patyrė kūrybos, saviraiškos, bendravimo džiaugsmą.

 

Atnaujinta: 2023-03-10

Įžymios Lietuvos pilys – kitų įstaigų dalyvių kūrybinės dirbtuvės

 Šiaulių lopšelio-darželio „Žiogelis“ „Žvirbliukų“ grupės ugdytiniai (3-4 m.) padedami ikimokyklinio ugdymo mokytojos metodininkė Rimos Atraškevičienės nagrinėdami temą apie Lietuvą, internetinėje svetainėje stebėjo šalies įžymiomis pilimis. Kadangi keletas vaikų kartu su tėveliais jau pabuvojo GEDIMINO PILYJE, bei ji vaikams labiausiai patiko, nes joje visada plevėsuoja Lietuvos trispalvė, todėl nutarėme tokią pilį sukurti grupėje.

Artėjo Vasario 16-oji – Lietuvos atkūrimo diena, vaikams geriau  suprantama kaip Lietuvos gimtadienis, todėl aptarėme ne tik su vaikais, bet ir tėveliais, kaip ir iš kokių antrinių žaliavų ją būtų galima pastatyti. Tėveliai parūpino 3 dėžes, trijų spalvų  popieriaus, klijų, akmenukų.

Gedimino pilį „statėme“ visą savaitę, puošėme Lietuvos vėliavos spalvomis (nes tokia mintis vaikams tai labai patiko), „įstatėme“ duris ir langus. Kadangi vaikai matė, kad pilies šonuose matyti akmenys, todėl prilipdėme akmenukų prie „pamato“. Ant pilies stogo iškėlėme Lietuvos trispalvę.

Pastatytą Gedimino pilį nutarėme išmatuoti ne tik aukštį, bet ir storį. Kadangi vaikai skaičių, liniuotės dar nepažįsta, todėl ją matavome savo ūgiu, išskėstomis rankomis, sprindžiais, lazdelėmis, knygomis, pėdomis (paguldę pilį ant grindų).

Pasirodo, kad mūsų pastatyta  Gedimino pilis aukštesnė nei „Žvirbliukų“ grupės vaikai.

Mokytoja Rima išmatavo centimetru ir pabandė nupiešti popieriuje, pažymėti skaičius.

Šiaulių r. Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų progimnazijos priešmokyklinio ugdymo mokytoja Jolanta Murzienė pristatė MEDININKŲ PILĮ, kurios autorius – Jokūbas Rūkas 6 m. Jokūbas su šeima sutiko sudalyvauti  Kūrybinių dirbtuvių-parodoje  „Įžymios Lietuvos pilys“. Susipažino ir išsirinko vieną pilį, kurią  statė iš antrinių žaliavų kartono.

Naudojant matematikos, tiksliųjų ir gamtos mokslų žinias su tėvelių pagalba atliko matavimus. Pilies matmenys: iki 50 cm x 50 cm. Pilies detales suklijavo ir nudažė. Į darbą įsijungė visa šeima: mama, tėtis, brolis ir mažoji sesė. Rezultatas puikus, Jokūbas komandiniu darbu patenkintas.

Šiaulių lopšelio-darželio „Bitė“ vyresnioji priešmokyklinio ugdymo mokytoja Justė Tverijonienė pasirinkome gaminti, konstruoti MEDININKŲ PILĮ. Projektą įgyvendino ,,Cha” grupė, pasitelkę jūros putą, guašą, gofruotą popierių, karštus klijus. Sunkiausia buvo padengti jūros putą dažais, nes nudžiūvus, jie trupa nuo sienų, bet procesas buvo linksmas ir rezultatas dalyviams patiko.

Šiaulių lopšelio-darželio „Bitė“ priešmokyklinio ugdymo mokytoja Sima Baliutavičienė atkreipia dėmesį, kad siekiant išradingai paminėti Lietuvos nepriklausomybei svarbias datas. Su 6–7 m. vaikais ieškojo, tyrinėjo skirtingas Lietuvos pilis, analizavo jų architektūrą. Vaikai pasirinko didingą RAUDONĖS PILĮ. Ieškojome antrinių medžiagų iš kurių pavyktų sukonstruoti pilies fragmentą, panaudojame įvairių matmenų ritinėlius ir dėžutes. Vaikai su suaugusiųjų pagalba konstravo ir matavo, siekdami, kad statinys atitiktų nurodytą dydį. Sukūrę pilies fragmentą, vaikai dekoravo, piešė langus ir duris. Užbaigę kūrybinį darbą, vaikai dar kartą viską išmatavo.

Šiaulių lopšelio-darželio „Bitė“ vyresnioji priešmokyklinio ugdymo mokytoja Inga Šležienė su 6–7 m. ugdytiniais gamino PANEMUNĖS PILĮ.

Šiaulių lopšelio-darželio „Žilvitis“ „Lazdynėlio“ grupės 3–4 m. vaikai pažiūrėję visas pilis išsirinko RAUDONĖS PILĮ. Vaikai įsitraukė į procesą tapė, kirpo, klijavo, matavo. Vaikams pilį paruošti padėjo vyresnioji mokytoja Vilma Gabalienė.

       Šiaulių lopšelio-darželio „Sigutė“ ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Asta Mičelienė su 4 m. ugdytiniais kūrė PANEMUNĖS PILĮ. Tai – renesanso stiliaus rezidencinė pilis Jurbarko rajone.

Šiaulių r. Kuršėnų lopšelio-darželio „Eglutė“ mokytoja metodininkė Odeta Kadkauskienė su 6 m. vaikais apžiūrėjo įvairių pilių nuotraukas. Vaikai pasirinko BIRŽŲ PILĮ. Galvojo iš ko daryti, rinko medžiagą, piešė brėžinį, konstravo, matavo, dekoravo.

Šiaulių lopšelio-darželio „Gluosnis“ vyresnioji ikimokyklinio ugdymo mokytoja Dalia Terleckienė su kolegėmis ir 5 m. ugdytiniais gamino KAUNO PILĮ.

Šiaulių lopšelio-darželio „Coliukė“ IU mokytoja Monika Andruškienė su „Kodėlčiukų“ grupės 5–6 metų vaikais kūrė KAUNO PILĮ.

Šiaulių lopšelis-darželis „Trys nykštukai“ ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Kristina Kalinauskienė su 5 m. ugdytiniais kūrė MEDININKŲ PILĮ.

 

Atnaujinta: 2023-03-10

Su vaikais vyko pokalbis ir pokalbis išsiplėtojo apie tai, kas gali gyventi žemėse: kirminai, vikšrai… Vaikams susidomėjus žiūrėjome ir filmuką apie jų gyvenimo ciklą ir pasiūliau atlikti atlikti eksperimentą. Pasiruošėme pipetes, vandens indelius, pieštukus, popierinių servetėlių. Oi, reikėjo kantrybės, kol servetėles apvyniojo aplink pieštuką. Reikėjo pagalbos, bet buvo verta. Vaikai lygino, kas kiek apvyniojo, kokio ilgio ir pradėjo lašinti su pipete patys pasirinkdami splvą, kokio nori matyti savo vikšrelį. Lašino ir stebėjo, net šūktelėjo: jis juda ir pasidarė ilgas! O, taip netikėta. Bet įvyko netikėtumas, kad išdžiūvęs jis sutrumpėjo..

Rezultatas: ši veikla padėjo atskleisti, kad vaikai veikė susikaupę, sukoncentravo  dėmesį į vieną veiklą, lavėjo smulkioji pirštukų motorika, akių ir rankos koordinacija. Žinoma, ir džiugios emocijos per veiklą.

„Žirniukų“grupės ikimokyklinio ugdymo mokytoja              Asta Žvigaitienė

Atnaujinta: 2023-05-12

5 metų vaikai stebėjo, aptarė vaizdo įrašą apie spanguoles, jų naudingąsias savybes, ragavo, apibūdino skonį, formą, spalvą. Atliko bandymą „Skęsta-plaukia“. Tyrinėjo spanguolės vidų, darė išvadas, kodėl spanguolė plaukia, o ne skęsta. Apžiūrėjo spanguolės sėklas, svarstė kaip galima būtų užauginti spanguolę. Gamino trintų spanguolių su medumi uogienę, ragavo ją su kelių rūšių arbatomis. Naudojo spanguoles skaičiavimui, raidelių dėliojimui, o trintas – piešimui. Iš spanguolių ir dantų krapštukų konstravo geometrines figūras, kūnus. Iš spanguolių sulčių, miltų ir druskos pagaminto naminio plastilino, lipdė žaisliukus Kalėdinei eglutei.

Informaciją parengė IU mokytoja Daina Kantauskienė

Atnaujinta: 2023-12-27

Gal pasverti, gal stiklinaitėmis ar sprindžiais išmatuoti, gal palyginti didesnis-mažesnis ar dar kažkoks, kaip sužinoti, kur rasti atsakymus? „Žirniukų“ ugdytiniai kasdien ieškojo atsakymų – stebėjo, lygino, svėrė, fiksavo, matavo, skaičiavo, tyrinėjo… Tai koks tas ruduo? Kas būna rudenį?

Informaciją parengė mokytoja Ilona Norienė

Atnaujinta: 2023-12-27

Kas yra plastilinas? ką galima su juo nuveikti? O ar kas gamino namuose? Taigi, plastilino gamyba grupėje. Mokydamiesi pažinti ir pavadinti baltą spalvą, vaikai dėjo įvairius ingridientus, iš pradžių „virdami baltą košę“, o po to – minkydami tešlą ir lipdydami savo kūrybos kūrinį. Patarimais naudojosi beveik visi ir lipdė ežiukus. Tiesa ežiukai, labai meniški gavosi. Paįvairinant veiklą, į tešlą varvinome maistinių dažų ir stebėjome, kaip jie įsilieja į tešlą.

Informaciją parengė „Smalsučių“ grupės mokytoja Giedrė Pipinytė-Grunskienė

Atnaujinta: 2023-12-27

Vaikai domisi supančia aplinka, gamtos reiškiniais, įvykiais, nori padėti, sužinoti, bendrauti, veikti. Bendraujant paaiškėjo, kad apie daržovių auginimą žino mažiausiai, todėl norėjosi, kad vaikai patys sužinotų daržovių auginimo paslaptis ir gal būt sulauktų derliais. Veikla prasidėjo dirvožemio paieškomis, lyginimo, suvokimo principu. Dirvožemį tyrinėsime, jei nusistatysime  skirtumus-spalvos, sudėties, svorio. Labai akivaizdžiai skyrėsi dviejų grupių pakeltų lysvių dirvožemio spalvos. Ištyrinėjome, suskaičiavome, kad viename dirvožemyje daug akmenukų, šakelių, vabalų ir plaukų (nesutrūnijusio medžio likučiai). Pripildėme indus dirvožemio, palaistėme vandeniu ir įdėjome po pomidoro sėklą, uždengėme plėvele ir padėjome ant palangės saulės atokaitoje- sudarėme palankias sąlygas dygti, augti. Pomidorų daigus auginsime įvairiais būdais: lauke, šiltnamyje, ant palangės.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja                                                                      Gražina Kriaučiūnienė

Atnaujinta: 2023-04-26

Priešmokyklinio ugdymo grupė „Saulės zuikučiai“ vaikai susipažino ir atliko STEAM bandymus su grybais. Paąžuolis baravykas pats pasisiūlė vaikams į draugiją, nes augo patvoryje!  Iš viso radome 15 baravykų – susipažino su grybo sandara, dydžiu, forma, kvapu ir grybo „gyventojais“… Vaikai sužinojo grybo pavadinimą, užrašė interaktyvioje lentoje, įtvirtino skaičiavimo,  matavimo, lyginimo žinias. Pakartojo geometrinių formų  sąvokas ir mokėsi prilyginti atitinkamai grybo formai. Atliko eksperimentus: džiovinimas saulėje, popierinės servetėlės stebėjimas (nuo drėgmės šlampa, nusidažo), grybo stebėjimas uždarame  maišelyje ir  vandens lašelių kaupimasis ant maišelio sienelių, bei formos keitimo. Pasiūlėme pabandyti pasėti, nes labai norėjo rasti sėklų.  Vaikai tikisi po savaitės rasti išdygusius!

Priešmokyklinio ugdymo mokytojos:  Gražina Kriaučiūnienė, Vilma Maslauskė

Atnaujinta: 2023-09-24

Vos prasidėjus žiemai, „Smalsučių“ grupės ugdytiniai spėjo pasidžiaugti snaigėmis. Ne tik džiaugėsi, bet ir tyrinėjo, eksperimentavo. Apžiūrėję snaigių nuotraukas, kūrė ir konstravo įvairiausias formas iš pakavimo granulių, tuo pačiu aptarinėdami, į ką jų sukonstruota snaigė panaši. O kad piešti galima ne tik ant balto popieriaus, bet ir ant balto snaigių patalo – įsitikino eksperimentuodami su dažų tirpalu lauke. Tai buvo ne tik patyriminė, bet ir labai smagi veikla.

Veiklas organizavo ikimokyklinio ugdymo mokytoja Giedrė Pipinytė-Grunskienė ir auklėtojos padėjėja Vida Jokubauskienė.

Atnaujinta: 2024-01-16

„Obuoliukų“ grupės vaikai aktyviai įsijungė į veiklą „6 Lego kaladėlės” lopšelio-darželio „Žirniukas” STEAM centre. Jie ne tik konstravo, skaičiavo, žaidė, bet ir atliko spėjimus, bandymus, rungtyniavo tarpusavyje, trumpam laikui tapo „Lego žmogeliukais“. Vaikai noriai diskutavo, aptarė veiklas ir rezultatus bei patyrė daug gerų emocijų.

Atnaujinta: 2023-03-22

Vaikams buvo pasiūlytas iššūkis: pastatyti bokštą, kuo aukštesnį iš medinių pagaliukų ir bokštas bent 3 sekundes nesugriūtų. Oi, kaip lengva, vieni juokai, taip kalbėjo vaikai. O ar tikrai buvo taip lengva?

Ir nieko nelaukę ėmėsi veikti. Stojo tyla, susikaupimas. Jungė pagaliukus vieną su kitu, tvirtindami plastelinu. Netgi pradėjo lenktyniauti, kuris pastatys aukštesnį ir atlaikys net 3 sekundes.

Rezultatas: džiaugiamės galėdamos suteikti vaikams pažinimo džiaugsmą ir atsiskleisti jų kūrybiniams gebėjimams, o be to dar lavino skaičiavimo ir matavimo įgūdžius.

Priešmokyklinės „Obuoliukų“ grupės mokytojos: Asta Žvigaitienė ir Jurgita Kvietkauskienė

Atnaujinta: 2023-06-08

Oras yra kūnas, kuriam reikia vietos. Vaikai išbandė padaryti su balionu ir popieriaus lapu.  Stūmokliu oras stumiamas žarnele į balioną, o balionas plėsdamasis kelia popieriaus lapą. Nieko nedarant oras iš baliono vėl grįžta į stūmoklį.  Vaikai aiškinosi ir suprato, kodėl kartais netokėtai atsidaro durys.

Tai dar viena „Pelėdžiukų“ ugdytinių išbandyta STEAM veikla.

Atnaujinta: 2023-04-11

„Naminukų“ gr. vaikai susipažino su parskrendančiais paukščiais, aptarė jų išvaizdą, kūno dalis, gyvenimo būdą, mėgdžiojo paukščių skleidžiamus garsus, judesius. Iš antrinių žaliavų (tualetinio, rankšluosčių ritinėlių) susiskirstę į dvi komandas dėliojo paukštį, išmatavo jį įvairiomis priemonėmis, rezultatus palygino, užfiksavo sutartiniais ženklais. Vėliau panaudodami antrines žaliavas sukūrė 50 cm spalvingą dekoraciją – erdvinį paukštį.

IU mokytoja Daina Kantasukienė

Atnaujinta: 2023-04-07

Veikla apėmė kelias dienas. Vaikai buvo supažindinti su tulpe ir narcizu. Lygino, ieškojo panašumų ir skirtumų. Pasiūlyta pamąstyti, kur daugiausiai gėlyčių galime rasti, buvo nuspręsta – pavasarinių gėlių paieškoti centro ugdymo kieme. Į pagalbą vaikai pasiėmė padidinimo stiklus ir pasiskirstę grupelėmis visi lauke ieškojo gėlių. Suradus gėlę bandėme prisiminti jos pavadinimą, pasakyti jos spalvą. Kitą dieną vaikams buvo pasiūlyta apžiūrėti į grupę atneštų įvairių lapų ir vaikai lygino, įvardino spalvas ir pasirinko jiems labiausiai patinkantį lapą. Lapą dažė lapo spalvą ir kokia tai spalva? Nudažytus lapus spaudė ant pasirinktos spalvos lapo ir su ausų krapštuku pripiešė žiedus. Ir veiklą užbaigėme lauke, ieškodami, kokios spalvos aplink mato daugiausiai ir vaikai atsakė: žalios ir geltonos. Geltonos gėlės? Tai mes išsiaiškinome, jog pienė ne gėlė, o piktžolė, ir pastebėjau, kad vaikai labai nustebo. Pasiskirstydami kūrė pavasario spalvų paveikslus.

Rezultatas: sužinojo, kad pienė ne gėlė. Geba pamatyti spalvas juos supančioje aplinkoje. Gamtos pokyčius pastebėti vaikai mokėsi savo patirtiniais pojūčiais – stebėdami, tyrinėdami, smalsaudami ir  eksperimentuodami.

„Žirniukų“ gr. ikimokyklinio ugdymo mokytoja Asta Žvigaitienė

Atnaujinta: 2023-11-28

Ar gali būti piešimas įdomus ? Iš karto norisi atsakyti, o kaip ir dar kaip 😊 Ar įmanoma dar nustebinti vaikus ? O taipBandysime pasigaminti dažus ir ne bet kokius , o natūralius. Vaikai nustebo, svarstė, susimąstė,  įdomu ir smalsu ? Pasirodo viskas įmanoma.

Burokėlių sultys, braškių miltai, ciberžolė  ir kava malta, kakava, mėlynosios arbatos žiedai ir tai viskas natūralu ir naudojama mūsų virtuvėje. Kad gauti norimos tekstūros, kad būtų galima dažyti, vaikai naudojo priedus : kukurūzų miltus be glitimo ir šiltas vanduo. Maišė ,pylė ir stebėjo, ar jau būtų galima su jais piešti. Kai jau jau bendru sutarimu nusprendėme, kad dažai pagaminti,  laukė smagiausia dalis – išbandyti savo pagamintus  dažus piešiant ant plėvelės, šviesos stalo ir netgi veidrodžio. Savarankiškai patys tarpusavyje tarėsi, kas kur pieš ir su kuo norėtų drauge išbandyti savo pagamintus dažus. Vaikai piešė ir relaksavo, nes paklausus, ką piešia, tik tylėjo, nes labai įsijautė į patį piešimo procesą. Pabaigę piešti vaikai žiūrėjo ir gėrėjosi, kad gavosi puikus meno kūrinys. 

Rezultatas :  tyrinėdami natūralias medžiagas vaikai sukaupė skirtingą sensorinį patyrimą. Veiklos metu lavėjo visi vaiko asmenybės įgūdžiai ir suvokimas; motoriniai, erdviniai, jutiminiai, emociniai, kūrybiniai, socialiniai, savęs ir kitų pažinimas, bet tuo pačiu įgijo didesnio pasitikėjimo savimi ir lakesnės fantazijos.

Priešmokyklinės „Obuoliukų“ grupės mokytojos:  Asta Žvigaitienė ir Jurgita Kvietkauskienė

Atnaujinta: 2023-05-12

Vasara – pats geriausias laikas tyrinėjimams lauke. Tuo pasinaudodami, „Smalsučių“ grupės vaikai, tyrinėjo smėlį ir jo savybes. Koks jis būna? Ką su juo galima veikti? Vaikams teko įkvepiantis iššūkis – piešti su smėliu. Tad pirmiausia reikėjo pasigaminti dažų iš smėlio. Patyrę, jog vandens bei smėlio piešinys ant kartono išdžiūva, nesimato ir dar nubyra, vaikai turėjo galvoti, kaip padaryti, kad piešinys išliktų ryškus ir ilgalaikis. Mokytoja patarė smėlį nusidažyti. Kaip tarė, taip padarė, dainuodami dainelę „Viru viru košę“, šaukštais maišė guašą, smėlį ir vandenį. Nudažytas smėlis – dar nebuvo gerai, nes jis džiūdamas sukietėjo. Čia vaikai pažino ir išbandė grūstuvę bei sietą ir išsijojo smėlį, dainuodami dainelę „O ši trečia ožkytėlė miltus išsijojo“. Su daina ir darbas smagesnis. Liko tik klijais nusipiešti piešinį ir apibarstyti paruoštu spalvotu smėliu. Šiuos kūrinėlius vaikai norėjo neštis namo.

Veiklas vaikams įgyvendinti padėjo vyresnioji ikimokyklinio ugdymo mokytoja Giedrė Pipinytė-Grunskienė ir padėjėja Vida Jokubauskienė.

Atnaujinta: 2023-08-29

Organizuojant įvairius kalbinius žaidimus, vaikai mokosi tyrinėti raides, kalbėjimą, klausymąsi, smulkiąja motoriką. Tad kodėl raidžių mokymuisi nepanaudoti STEAM elementų? Vaikai patys pasirinko priemones iš gamtinės medžiagos. Derino savo ir kitų vaikų idėjų įgyvendinimą panaudojant šviesos stalą.

Ši veikla:

– išlaisvino kūrybiškumą, įkvėpimą,

– žadino teigiamas emocijas,

– skatino vaikų tyrinėjimą, pasirenkant įvairias medžiagas: atspindinčias šviesą, ją degiančias, pasižyminčias skirtingomis formomis;

– stiprinti mokėjimo mokytis gebėjimus, dėliojant pirmąsias savo ir draugų vardų raides.

Informaciją parengė mokytoja Jolanta Romanovaitė

Atnaujinta: 2023-12-05

Kiek daug dalykų galima nuveikti su vienu objektu, tokiu kaip plunksna. Rodos paukštis jos atsikrato, numeta, nes ji jam nebereikalinga, o štai Šiaulių Petro Avižonio centro „Smalsučių“ grupės 2–3 metų ugdytiniams – tai didžiulis atradimas. Apžiūrėję plunksną, bandė atkartoti jos išvaizdą karpydami popierinę formą ir lavindami akies, rankos koordinaciją bei fizines rankų galias. Patyrė plunksnos skrydžio džiaugsmą pūsdami ir gaudydami, taip stiprindami burnos raumenyną, reakciją bei fizines galias.  Patikrino plaukimo galimybes, atlikdami bandymą su sunkiu žaisliuku ir lengva plunksna, taip formuodami suvokimą apie lengvo ir sunkaus objekto elgseną vandenyje. Vaikai taip pat įsitikino, jog plunksna puikiai tinka meninei veiklai – tapymui ar net rašymui. Ir tai tikrai ne visos veiklos, ką galima nuveikti su paukščiui jau nebereikalingu dalyku. Paūgėjus vaikams, galima išbandyti išsamesnį plunksnos tyrimą.

Veiklą vaikams padėjo įgyvendinti ikimokyklinio ugdymo mokytoja Giedrė Pipinytė-Grunskienė ir padėjėja Vida Jokubauskienė.

Atnaujinta: 2023-11-28

Mūsų mažieji 2-3 m. ugdytiniai turi labai mažai gyvenimiškos patirties ir neturi jokių nuostatų, todėl kiekviena nauja tema jiems yra nuostaba ir siurprizas.

Po to, kai mažylius pavyko nustebinti iš popieriaus lapo išlanksčius laivelį, jiems buvo užduotas klausimas  „ko reikia, kad laivas plauktų?“. Vienas vaikas pasakė – vandens, bet niekas neįvardino vėjo. Po to, kai pažaidėme laivo pūtimo vandenyje žaidimą, vaikams buvo pasiūlyta prikrauti laivą lego žmogiukų ir pažiūrėti, kas nutiks, jei jų prikrausime labai daug. Jei ugdytiniai būtų buvę didesni, jie galėtų skaičiuoti dedamus žmogiukus, įvertinti, daryti išvadas. Šiuo atveju, vaikai kol kas džiaugėsi žaidimu ir stebėjosi jo rezultatu – nuskendusiu laivu ir išskydusiu popieriniu laiveliu. Ugdytiniai gavo dvi pamokas: apie vandens poveikį tam tikroms medžiagoms, šiuo atveju popieriui ir apie svorį bei jo jėgą.

Veiklą vaikams padėjo įgyvendinti ikimokyklinio ugdymo mokytoja Giedrė Pipinytė-Grunskienė.

Atnaujinta: 2023-04-26

Robotas – vienas iš įdomiausių žaislų darželyje. Tyrinėdami jo savybes, aiškindamiesi, koks jis gali būti, kaip veikia, vaikai susipažino su terminais „metalas“ ir „magnetas“. Pastarojo savybės ypač kėlė didžiulį susidomėjimą. Teko aiškintis, kokias medžiagas magnetas traukia, o kokių ne. Naudodami įvairias metalines detales, vaikai kūrė ir konstravo savo robotą.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Giedrė Pipinytė-Grunskienė

Atnaujinta: 2023-09-24

Atlikome  steam veiklą „Skęsta – neskęsta“. Tikslas: skatinti stebėti, tyrinėti ir atrasti. Su vaikais prieš tai vyko pokalbis, kaip jie mano, kuris iš jų yra lengviausias – sunkiausias ir vaikai susimąstė ir nežinojo atsakymo. Tuomet ir pasiūliau patiems išbandyti. . Keturi indai ir juose: žemė, durpė, smėlis ir pjuvenos ir keturi indai su vandeniu. Tik išbandę, vaikai pradėjo šaukti: žiūrėkit – neskęsta! O, kas neskęsta? Tai tos pjuvenos, tai buvo ir naujas vaikams žodis ir nauja patirtis: paliesti, pauostyti ir kai kurie panoro paragauti.

Rezultatas: praplėtė pažintines žinias apie juos supantį pasaulį, ugdomas gebėjimas pastebėti  skirtumus. Įgijo patirties ir galimybę kūrybiškai mąstyti. Džiaugėsi naujais atradimais.

„Žirniukų“ gr. ikimokyklinio ugdymo mokytoja Asta Žvigaitienė

Atnaujinta: 2023-05-12

Pavasaris – spalvų ir pavasarinių darbų metas. Pasitarėme  ir nusprendėme sėti pupeles, moliūgus ir svogūnėlius,  o kur, ne į vazonėlius, o į kiaušinių dėklų dėžutes: popierinės, permatomo plastiko ir putplasčio.Vaikai savo mažomis rankytėmis bėrė žemę į dėklus. Mažieji sužinojo, kad augalams reikia drėgmės, tad pasodinę juos palaistė. Stebėdami, tyrinėdami jų dygimą ir augimą vaikai pastebėjo, kad augalai pasėti ir pasodinti vienu metu, sudygsta ir auga skirtingai, augdami linksta į šviesos pusę, nepalaistyti vysta. Praėjus 3 savaitėms vaikai pastebėjo, kad pupelės pasėtos popieriniame dėkle aukščiausiai išaugo pupelės, putplastyje paaugo moliūgėlių daigai, o vos ne vos pradėjo dygti svogūnėliai pasėti plastikiniame dėkle. Vaikai matavo liniuote aukščiausiai išdygusią pupelę ir moliūgėlio daigus. Susidomėję vaikai kėlė klausimus, kodėl taip nutiko?

Rezultatas: šiomis  veiklomis siekiama buvo  vaikus motyvuoti dometis gyvuoju gamtos pasauliu ir ugdyti meilę gamtai, formuoti suvokimą (kelio nuo sėklos iki augalo ar vaisiaus) per asmeninę vaiko patirtį, ugdyti gebėjimą rūpintis augalais.

„Žirniukų“ gr.ikimokyklinio ugdymo mokytoja Asta Žvigaitienė

Atnaujinta: 2023-11-28

„Pagrandukų“ vaikai išbandė balionėlių galimybes. Pasirodo, balionėlių pagalba galima mokytis skaičiuoti. Jie įvairių spalvų, tad padeda skirti spalvas, rasti tokį pat. O kaip smagu su balionėliu piešti – tapšnoti, braukyti ir stebėti, kaip viena spalva susimaišo su kita. Ir tikras stebuklas! Balionėlis pakelia plaukus.

Parengė ankstyvojo ikimokyklinio amžiaus ugdymo mokytoja Regina Liakaitė

Atnaujinta: 2023-05-09

„Naminukų“ gr. ugdytiniai įgyvendino STEAM veiklą „Tiltai“, kurioje dėmesys inžinerinių gebėjimų tobulinimui, problemų sprendimui, mokėjimui mokytis. Vaikai svarstė, ko reikia, kad galima būtų pereiti upę, aiškinosi žodžio „tiltas“ reikšmę, susipažino su tilto sandara įvardijančiais žodžiais, aptarė tiltus vaizduojančius paveikslėlius. Atliko tyrimą tilto stiprumui patikrinti. Tyrinėdami sijos iš popieriaus stiprumą, svarstė, kiek kaštonų galėtų išlaikyti viena ar kita konstrukcija, siūlė idėjas tyrinėjimams. Individualios veiklos metu ieškojo naujų tilto statymo sprendimų, bendradarbiaudami su grupės draugais išbandė savo sumanymus.

Atnaujinta: 2023-02-24

2023 m. balandį vaikai tyrinėjo įvairių augalų sėklas, lygino dydį, storį, bandė pavadinti geometrinę formą, skaičiavo kiekį, kalbėjosi ko reikia sėkmingam augalo augimui, atliko eksperimentą ant vatos diskelių sėdami sėklas ir laukdami rezultato.

Informaciją parengė „Žirniukų“ gr. mokytoja Ilona Norienė

Atnaujinta: 2023-12-27

Daug kalbama apie tvarumą, rūšiavimą,tuo pačiu ir mums kilo idėja, kap ir kur galima panaudoti atlikusias kiaušinių dėklų dėžutes?

Pavasaris – sėjos metas, todėl sumąstėme drauge pasigaminti vazonėlius ir panaudoti juos egzotininių-kaulavaisių sėklų daiginimui. Taip keistai nuskambėjo? Vaikai tik pagūščiojo pečiais ar taip įmanoma pasigaminti vazonėlius? Viskas įmanoma, kai yra noro viską išbandyti!

Kiaušinių dėklų dėžutės buvo smulkiai suplėšomos, užpilamos vandeniu ir šiek tiek panaudota klijų. Viskas gerai išmaišoma ir formuojama į pasirinktą indą, kokios norime išgauti formos. Lipdoma, vėl dedama masės ir stebime ar jau pakanka ir viskas. Paliekama išdžiūti.
Rezultatas: įdomi ir prasminga STEAM veikla, panaudojant antrines žaliavas. Paskatino vaikus domėtis mus supančia aplinka, bendradarbiauti, tartis, susikaupti, išlaukti, logiškai mąstyti ir motyvavo vaikus ateičiai kurti kažką prasmingo. Na ir žinoma netrūko  gerų emocijų, laukiant galutinio rezultato😊

Tai – dar vienas mažas žingsnelis rūpinantis mus supančia aplinka.

Priešmokyklinės „Obuoliukų“ gr. mokytojos:   Asta Žvigaitienė ir Jurgita Kvietkauskienė

Atnaujinta: 2023-05-12

„Pelėdžiukų“ gr. vaikai išbandė eksperimentą ,,Vanduo gali perduoti energiją”. Ugdytiniai išbandė, kad vandens negalima suspausti, jis  juda stumiant jį ir perduodamas spaudimas- jėga. Jėga iškelia stūmoklį su mašinėle.

Atnaujinta: 2023-04-11

Vaikai išbandė ir sužinojo, kad kuo aukštesnis vandens lygis virš skylės tuo didesnis vandens spaudimas, vanduo iššauna su ilgesne čiurkšle iš apatinės skylės.

Informaciją parengė mokytoja Palmira Vasiliauskienė

Atnaujinta: 2023-11-28

Ar vanduo gali keliauti? Kaip tai įmanoma? Vaikai pripylė vandens į stiklines, į tris iš jų įmaišė dažų, dvi stiklinės liko tuščios. Suvynioję popierinę servetėlę tuščias ir pilnas talpas sujungė tarsi vamzdžiais ir stebėjo kokie procesai vyksta. Spalvotas vanduo ėmė kilti ir lašėti į tuščius indus, bet vanduo buvo švarus. Vaikams paaiškinome, kad tas reiškinys vadinasi – filtravimas. Po kelių valandų, prisipildžius tuščioms talpoms (susilyginus slėgiui), vanduo nustojo lašėti.

O ką dar daro vanduo? kur dar teka? Koks dar jis būna?

Atnaujinta: 2023-12-27

3 metų „Smalsučių“ gr. ugdytiniai tikrino kas vyksta, kai vanduo sušlapina įvairias medžiagas. Sušlapus žemei – ji netirpsta ir susidaro purvas, sušlapus cukrui – jis ištirpsta ir pasidaro cukraus tirpalas. Tokiu būdu vaikai susipažino su sąvokomis tirpus ir netirpus vandenyje. O kas nutinka, kai sušlampa spalvotas krepinis popierius? Tai jau smagioji dalis, suteikusi daug teigiamų emocijų ir fizinių galių išbandymo. 

Veiklą vaikams padėjo įgyvendinti ikimokyklinio ugdymo mokytoja G. Pipinytė-Grunskienė ir auklėtojos padėjėja V. Jokubauskienė

Atnaujinta: 2023-11-10

Galimybė išbandyti skirtingus įrankius, netikėtas medžiagas ir neįprastus paviršius – tai vienas iš STEAM kompetencijų ugdymo metodų, lavinančių kūrybiškumą, technologinį ir inžinerinį pažinimą. “Smalsučių” grupės 2-3 m. ugdytiniai turėjo galimybę išbandyti volelį, kaip priemonę, piešti, o gal dažyti su netikėta tam procesui medžiaga – tiesiog vandeniu (nebūtinai dažais) bei  išbandyti tokius paviršius kaip grindys, sienos, kreidai skirta lenta. Vaikai buvo susidomėję, aktyviai veikiantys.

Veiklą vaikams padėjo įgyvendinti ikimokyklinio ugdymo mokytoja Giedrė Pipinytė-Grunskienė ir auklėtojos padėjėja Vida Jokubauskienė.

Atnaujinta: 2023-06-08

Vaikai interaktyvioje lentoje, paveikslėliuose, knygose tyrinėjo lietuvių liaudies raštus. Tarėsi, kokį raštą norėtų atkartoti, kokių priemonių prireiks jam atlikti. Raštui sukurti naudojo iš antrinių žaliavų susuktus vamzdelius ir klijus. Pasikartojančia rašto seka  buvo sukurtas Velykų bobutės krepšelis, į kurį linksmai suriedėjo vaikų marginti margučiai. 

Atnaujinta: 2023-05-09

Vaikai tyrinėjo putplasčio kiaušinių formą, dydį, lygino, matavo. Atliko eksperimentą: sumaišė dažus su soda ir margino kiaušinius. Po to, pipetėmis lašino acto ir stebėjo vykstančią cheminę reakciją: burbuliukus, šnypštimą, garavimą. Vaikai vardino kas vyksta, ką užuodžia, kai kurie bandė palaižyti pirštuką, sakė „neskanu“.

Stebėjo, kaip susilieja spalvos ir gaunasi įvairūs atspalviai. Vaikai sužinojo naują sąvoką cheminė reakcija, pagalbinių medžiagų, priemonių pavadinimus. Veiklos pabaigoje kūrė didelius, spalvotus vulkanus.

Informaciją parengė „Žirniukų“ gr. mokytoja Ilona Norienė

Atnaujinta: 2023-12-27

„Pagrandukai“ labai smalsūs ir darbštūs mažieji. Noriai priima pasiūlymą veikti, atnešti, padėti, bėgti, tyrinėti. Kūrybinės veiklos metu vaikai: liečia, klijuoja, bando dalyvauti, reaguoja į siūlymus, ima, uždeda, džiaugiasi, sukaupia dėmesį. Mes-tyrinėtojai! Vaikų kūrybinės veiklos indėlis metu svarus ir svarbus. Tyrinėjo vatos tampono sudėtį-jis dalinasi, lengvas, baltas, šiltas, lengvai klijuojamas. Susipažino su nauja medžiaga „putplasčiu“, jis lengvas, limpa, byra. Kam patiko draugystė, o kai kurie supyko, kad įkyriai laikosi prikibę. Mėnulio spalva- geltona, bandėm ištartiGeltona spalva „kalba“, kai glamžome rankomis, garsas malonus, švelnus ir sako; lllm, mmmn, blmmm… Eglutes suskaičiavome: vienas, du. Išskyrėme ir parodėme: didelės ( kėlėme rankas į viršų) ir mažos (atsitupiame) eglutės. Žingsnis po žingsnio, visi kartu sukūrėme žiemos paveikslą ir juo kasdien džiaugiamės.

„Pagrandukų“ grupės komanda: Regina Liakaitė, Gražina Kriaučiūnienė, Daiva Bialaglovienė

Atnaujinta: 2023-11-28

Pauc.lt
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.