Šiaulių lopšelio-darželio „Sigutė” parengė ir inicijavo projektą „Vitaminai Basakojai metų karuselėje”, kuris skirtas vaikams, ugdomiems pagal ikimokyklinio ugdymo ir priešmokyklinio ugdymo bendrąsias programas. Šiaulių Petro Avižonio ugdymo centro atstovai projekte – „Smalsučių” grupės ugdytiniai.
Projekto tikslas – kūrybiškai, aktyviai veikiant su turimomis inovatyviomis priemonėmis siekti nuosekliai ir sistemingai stiprinti sveikatą, tyrinėti, atrasti naujus pasaulio pažinimo būdus.
Uždaviniai:
1. Plėtoti vaiko supratimą apie aplinkinį pasaulį, sudarant galimybes patirti pažinimo džiaugsmą;
2. stiprinti vaikų sveikatą, imuninę sistemą, fizinį aktyvumą, grūdinimą;
3. įtraukti darželio bendruomenę, socialinius partnerius organizuojant veiklas;
4. stiprinti ir plėsti bendravimą ir bendradarbiavimą su šeimomis, vaikais, pedagogais;
5. pasidalinti kūrybinėmis idėjomis, gerąją patirtimi, kaip galima turiningai ir įdomiai leisti laiką įvairiais metų laikais;
6. padėti vaikams išgyventi atradimo džiaugsmą bei įgyti žinių;
7. suteikti vaikams džiugių emocijų.
Projekto veiklos vykdymo laikas – 2021 m. vasario mėn. 2 d. – 2021 m. lapkričio 15 d.
Įgyvendintos veiklos:
1. NETRADICINĖ PRIEMONĖ. Šaunieji “Smalsučių” grupės vaikai buvo nustebę ir linksmi, kuomet įsitikino, jog dubenėlis gali būt naudojamas ne tik maistui. Pasirodo, jis – puiki sporto ir linksmybių priemonė. Lygsvarą laikyti, vaidinant grybą, skanduotę skanduoti, mušant ritmą ar kaip zuikiui šuoliuoti virš dubens – tikras smagumėlis. Išbandykite!
Vaikų mintys:
– Man patinka, kad jie tokie spalvoti.
– O aš norėčiau į juos įdėti smėlio.
– Gali būti kaip taikinys.
2. PĖDSAKŲ MOKYKLA. Pėdučių tema labai aktuali ir artima vaikams. Jie gali matyti, valdyti, stebėti jas. Tai jiems sukelia džiaugsmo. O sekti kieno nors kito pėdsakais, ypač gamtoje, suteikia jiems ypatingos galios įsijausti į seklio, medžiotojo vaidmenį, kas daro juos stipresnius, drąsesnius. Sekti pėdsakais sniege, įveikiant kliūtis, rinki pėdsakus ir skaičiuojant juos, lyginti ir ieškoti vienodų – visa tai vaikams labai patiko.
Vaikų mintys prieš veiklą:
– Eisime ieškoti pėdsakų.
– Kieno?
– Vilko.
– Vilkas į darželį neateina.
– O ką darytume, jei ateitų?
– Pabėgtume.
– O jei jis labai greitas ir pavytų?
– Tada pasislėptume.
– Kur?
– Po medžiu.
– Bet jis gali atrasti.
– Tada įliptume į medį.
– O kaip? Aš nemoku.
– Pastatytume batutą prie medžio, pašoktume, apsikabintume medį ir taip įliptume.
– Tai gal pabandom pašokinėti kaip ant batuto – kuo aukščiau?
– Gerai!