This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
STEAM veikla„VAIVORYKŠTĖ“ priešmokyklinėje „Nykštukų“ grupėje.
Džiaugdamiesi saulėtu pavasariu, Elzė su Herkum ir tėveliu tvarkė kiemą. Elzė ėmėsi laistyti augalus. Susitikus vandens lašeliams ir saulės spinduliams, vaikai netikėtai pamatė tikrų tikriausią VAIVORYKŠTĘ! Juos šis dalykas sudomino. Brolis ir sesė, padedami mamytės, ėmėsi veikti.
1. Kartu su mamyte ieškojo informacijos internete.
2. Susirado reikiamas medžiagas.
3. Popierines servetėles nuspalvino vandeniui neatspariais flomasteriais.
4. Sumerkė nuspalvintas servetėles į vandenį ir laukė, kol spalvos susitiks.
Rezultatas: vaikai pamatė kaip susidaro vaivorykštė gamtoje. Būtinos sąlygos: saulė ir lietus. Svarbus šio eksperimento aspektas – informacijos ieškojimas. Vaikai prisiminė eksperimentą, kada buvo dažomi kopūstų lapai. Sumerkę servetėles, vaikai turėjo apsišarvuoti kantrybe laukdami, kol spalvos susitiks. Tuo pačiu pakartojo spalvų pavadinimus, vaivorykštės spalvų seką. Elzė ir Herkus diskutavo, patyrė teigiamų emocijų ir atradimo džiaugsmą.
Parengė priešmokyklinio ugdymo pedagogė Irena Kaušienė
STEAM veikla „Širdutės“ priešmokyklinėje „Nykštukų“ grupėje.
1. Surinko senas vaškines kreideles.
2. Jas susmulkino drožtukais ir paskleidė ant pergamentinio popieriaus.
3. Lygintuvo pagalba kreideles išlydė – gavosi įdomios faktūros medžiaga.
4. Iš šio popieriaus vaikai iškirpo širdeles ir jomis papuošė savo žaidimų aplinką.Rezultatas: vaikai mokėsi ieškoti informacijos, panaudojo jau nereikalingus daiktus, aiškinosi, koks popierius tinka vaškinėms kreidelėms lydyti. Prisiminė saugaus elgesio taisykles su buitiniais prietaisais. Bendravo, bendradarbiavo, diskutavo. Lavino akies ir rankos koordinaciją, smulkiąją motoriką Patyrė kūrybos džiaugsmą, puošdami savo žaidimų aplinką.
1. Surinko susikaupusį popierių ir jį suplėšė.
2. Užpylė karštu vandeniu, maišė ir laukė, kol suminkštės.
3. Suminkštėjusį popierių susmulkino elektriniu smulkintuvu.
4. Visą masę išskleidė kepimo skardose ir laukė, kol išdžius. Džiuvo ilgai.
Rezultatas: iš vieno lapo pavyko iškirpti 6 kvadratėlius – tai padėkliukai puodeliams. Juos nudažė, nulakavo ir jau papuošė savo
arbatos gėrimo ritualą. Antrasis lapas bus paskirtas piešimui. Vaikai panaudojo antrines žaliavas, susipažino su elementaria gamybos technologija, lavino fantaziją, akies ir rankos koordinaciją, smulkiąją motoriką, bendradarbiavo, sprendė problemas ir patyrė kūrybos džiaugsmą.
Parengė priešmokyklinio ugdymo auklėtoja Irena Kaušienė
STEAM veikos.
„Žirniukų“ grupės vaikai tyrinėja namuose…
Šeimoms pasiūlėme keletą įdomių veiklų su STEAM elementais:
„Naminis modelinas“, kuriam reikalingi miltai, druska, citrinos rūgštis ir vanduo.
„Debesų purumo plastilinas“, kuriam reikia miltų, aliejaus ir gardžių kvapų, bei labai populiaraus vaikų tarpe žaidimo objekto „Šlykštuko“ (angl. Slime) gaminamo iš krakmolo ir jogurto receptai.
Jie yra vaikui visiškai saugūs, malonūs liesti ir net ragauti. Žaidžiant su tokiomis medžiagomis lavėja vaiko dėmesys, susikaupimas, smulkioji motorika.
Dirbant rankomis, stimuliuojama abiejų smegenų pusrutulių veikla, kuri sąlygoja aukštesnius vaikų pasiekimus, lavėja kūrybiškumas, vaizduotė, gebėjimas tyrinėti, mokytis, daryti išvadas ir apibendrinimus.
Vaikai, kuriems tėveliai padėjo užsiimti šia veikla, buvo ilgam susidomėję ir susikaupę.
Ačiū tėveliams už foto, o vaikams – sėkmės tyrinėjant pasaulį.
„Žirniukų“ grupės auklėtojos Ilona ir Asta
STEAM veikla „ Vaškinės drobelės“ priešmokyklinio amžiaus „Nykštukų“ grupėje
Elzė su broliuku Herkum iš „Pelėdžiukų” grupės darė neįprastą darbelį. Gavę iš senelio vaško, mamytei suradus informacijos, vaikai ėmėsi darbo:
- Vašką susmulkino.
- Dėjo vaško gabalėlius tarp drobinių servetėlių.
- Suaugusiųjų padedami, lygino audinį, kad vaškas ištirptų, stebėjo jo būvio kitimą.
- Labiausiai patiko kvapas, nes buvo „kaip medaus”.
Rezultatas: vaikai susipažino su kultūriniu paveldu. Stebėjo medžiagos kitimą, kai kaitinant vaškas tirpo, vėstant vėl sukietėjo. Įvairiais pojūčiais tyrė medžiagos savybes. Džiaugėsi kūrybos procesu.
Kaip pasigaminti vaškines drobeles galima rasti: https://www.lrt.lt/naujienos/gyvenimas/13/1140370/pasigaminkite-
Priešmokyklinio ugdymo pedagogė Irena Kaušienė
STEAM veikla „Medžiai“ ikimokyklinio amžiaus „Obuoliukų“ (3-4 m.) grupėje
Buvo pasiūlyta pasigaminti įdomų daiktą – sensorinį medį butelyje. Vaikai drauge su tėveliais kūrė kūrybinius darbelius iš šakelių, samanėlių, kriauklelių, akmenukų….
- Dėdami šakeles lygino pagal aukštį, dydį, ilgį, skaičiavo.
- Susikūrė miškelį.
- Džiaugėsi vartydami: smulkūs objektai slėpėsi vieni po kitais, todėl vaizdas nuolat kito.
- Iš butelio sklindantis garsas sukaustė vaikų dėmesį.
Rezultatas: puiki interjero detalė, labai gražiai atrodo! Sensoriniai buteliai tapo nusiraminimu, besikeičiantys vaizdai ir ausiai malonus garsas. Lavėjo akies-rankos koordinacija, smulkioji motorika, lytėjimas ir klausa. Galima panaudoti, patiriant emocijas: pyktį, liūdesį.
Ikimokyklinio ugdymo auklėtoja Asta Žvigaitienė
STEAM veikla „Kodėl apelsinas neskęsta?“ ikimokyklinio amžiaus grupėje „Obuoliukai“ (3–4 m.)
Vaikams, namuose su tėvelių pagalba, buvo pasiūlyta patyrinėti, kada apelsinas vandenyje skęsta, o kada ne. Pirma į vandenį įdėjo neluptą apelsiną. Jis nenuskendo, o plaukiojo vandens paviršiuje. Po to vaikai nulupo apelsino žievelę ir vėl įdėjo į vandenį. Apelsinas nuskendo.
Šio bandymo metu vaikai išsiaiškino, kad žievelė apelsinui yra tarsi „gelbėjimosi liemenė“, nes joje yra daug mažų oro burbuliukų, kurie ir išlaiko apelsiną vandens paviršiuje.
Informaciją parengė auklėtoja Jurgita Kvietkauskienė
STEAM veikla ,,Magiškas piešinys“ (5-6m.)
Kažką smagaus ir lengvo vaikai išbandė namuose. O tam reikėjo tik keletos dalykų: popierinio rankšluosčio, flomasterių, vienspalvės lėkštės ir vandens. Vaikai piešė sugalvotą piešinėlį, nuspalvino, o viršutinio popierinio rankšluosčio sluoksnį apvedžiojo tik kontūrą.
Rezultatas: „magiškas“ piešinys, puikios vaikų emocijos. Lavėjo vaizduotė, smulkioji motorika, rankų-akių koordinacija, atsipalaidavo. Kadangi tai nesunku ir vaikams labai patiko naujas piešimo būdas, juos tiesiog apžavėjo!
Informaciją parengė auklėtoja Asta Žvigaitienė
STEAM veikla „Kuria vaikai“ ikimokyklinio amžiaus ,,Žirniukų“ (5–6 m.) grupėje
Buvo pasiūlyta pasigaminti namuose naminio modelino. Modelinas – įkvepiantis žaislas vaikams. Receptas paprastas, ar gali kam nors nepatikti?
Išties smalsumą keliantis procesas. Vaikams buvo smagi ir kūrybinga pramoga.
Rezultatas: lavėjo rankų-akių koordinacija, pirštų ir rankų raumenų tvirtumas, kūrybiškumas, vaizduotė ir taktiliniai įgūdžiai. Tobulėjo mokėjimo mokytis, matavimo bei tyrinėjimo sritys.
Informaciją parengė ikimokyklinio ugdymo auklėtoja Asta Žvigaitienė
Atnaujinta: 2020-05-12